[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 8، شماره 29 - ( تابستان 1399 ) ::
جلد 8 شماره 29 صفحات 103-87 برگشت به فهرست نسخه ها
ارائۀ مدل توسعۀ پایدار کارآفرینی ورزشی ایران از منظر تفکر استراتژیک براساس نظریۀ داده‌بنیاد
پریسا نیازی1 ، رسول نظری2 ، مرتضی عظیم زاده3
1- دانش آموخته دکتری مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)، اصفهان، ایران؛
2- دانشیار گروه مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)، اصفهان، ایران؛ ، nazarirasool@yahoo.com
3- استادیار گروه مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه فردوسی، مشهد، ایران.
چکیده:   (3465 مشاهده)
 پژوهش حاضر با هدف تدوین مدل توسعۀ پایدار کارآفرینی ورزشی ایران از منظر تفکر استراتژیک با استفاده از طرح نظام‌دار نظریۀ داده‌بنیاد بود. شرکت‌کنندگان در پژوهش، متخصصان و صاحب‌نظران حوزۀ مدیریت ورزشی، کارآفرینی بودند. روش نمونه‌گیری پژوهش، روش نظری بود؛ نمونه‌گیری تا رسیدن مقوله‌ها به اشباع نظری ادامه یافت؛ و بعد از 17 مصاحبه اشباع نظری صورت گرفت. ابزار پژوهش حاضر، مصاحبه‌های عمیق و اکتشافی بود. اعتبار یافته‌ها با روش‌های تطبیق توسط اعضا، بررسی همکار و مصاحبه‌های آزمایشی تعیین شد. پیاده‌سازی مصاحبه‌ها در نرم‌افزار تحلیل داده‌های کیفی، مکس کیودا انجام گرفت. فرایند کدگذاری باز، محوری و انتخابی در قالب ابعاد 6 گانه مدل پارادایمی شامل: موجبات علی، مقوله‌های مرکزی، راهبردها، عوامل مؤثر، عوامل مداخله‌گر و پیامدها شناسایی شدند. به‌طور کلی برای رسیدن به توسعۀ پایدار کارآفرینی ورزشی باید علاوه‌بر ایجاد قوانین برای تسهیل شرایط حضور کارآفرینان دولت باید به سمت خصوصی‌سازی حرکت کند و عرصه را برای بخش خصوصی باز کند و خود نقش حمایت‌گر را ایفا کند؛ علاوه‌بر این با ایجاد تغییرات در روندهای آموزشی فارغ‌التحصیلان به سمت کارآفرینی و خوداشتغالی باید سوق داده شوند.
واژه‌های کلیدی: تفکر استراتژیک، توسعۀ پایدار، صنعت ورزش، کارآفرینی ورزشی، نظریۀ داده‌بنیاد.
متن کامل [PDF 514 kb]   (1532 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Niazy P, Nazari R, azimzade M. Developing the Model of Sustainable Development of Sport Entrepreneurship in Iran from the Perspective of Strategic Thinking Based on the Grounded Theory. 3 2020; 8 (29) :87-103
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1270-fa.html

نیازی پریسا، نظری رسول، عظیم زاده مرتضی. ارائۀ مدل توسعۀ پایدار کارآفرینی ورزشی ایران از منظر تفکر استراتژیک براساس نظریۀ داده‌بنیاد. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1399; 8 (29) :87-103

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1270-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 8، شماره 29 - ( تابستان 1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.11 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4704