تدوین الگوی شکلدهی برند شخصی ورزشکاران حرفهای ایران
|
محبوبه نقوی 1، سید عماد حسینی2 ، رحیم رمضانی نژاد3 ، سارا کشکر4 |
1- استادیار، مدیریت ورزشی، دانشگاه هنر، تهران، ایران ، mahboubehnaghavi@yahoo.com 2- استادیار، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران 3- استاد، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه گیلان، رشت، ایران 4- دانشیار، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران |
|
چکیده: (8005 مشاهده) |
هدف از پژوهش حاضر، تدوین الگوی شکلدهی برند شخصی ورزشکاران حرفهای ایران بود. روش پژوهش، با توجه به نحوة گردآوری دادهها آمیخته از نوع اکتشافی متوالی بود. در مرحلۀ کیفی ابزار جمعآوری دادهها، مصاحبههای نیمهساختاریافته با 23 نفر از ورزشکاران حرفهای، مربیان، مدیران بازاریابی ورزشی، روانشناسان و جامعهشناسان ورزشی بود. نمونه آماری پژوهش با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند و به شیوۀ گلولهبرفی انتخاب شد. در مرحلۀ کیفی دادهها، از طریق روش کدگذاری در سه مرحلۀ باز، محوری و انتخابی تجزیهوتحلیل و یافتهها شامل 91 نشان در کدگذاری باز، و در کدگذاری محوری در قالب 31 مفهوم طبقهبندی شدند. در مرحلۀ کدگذاری انتخابی به الگوسازی عوامل مؤثر بر شکلدهی برند شخصی ورزشکاران حرفهای ایران پرداخته شده است. در مرحلۀ کمی، نمونۀ آماری پژوهش شامل 220 نفر بود که بهصورت تصادفی، طبقهبندیشده، انتخاب شدند. ابزار پژوهش در مرحلۀ کمی تحقیق، پرسشنامۀ محققساخته بود. بهمنظور تأیید الگوی شکلدهی برند شخصی ورزشکاران حرفهای ایران از نرمافزار Smart PLS استفاده شده است. بر طبق نتایج آزمون t بارهای عاملی تمامی مؤلفهها در سطح اطمینان 99% معنادارند و در شکلدهی الگوی برند شخصی ورزشکاران حرفهای ایران نقش معناداری دارند. |
|
واژههای کلیدی: الگو، بازاریابی ورزشی، برند، تحقیقات آمیخته، ورزشکاران |
|
متن کامل [PDF 596 kb]
(2878 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي
|
|
|
|
|
ارسال پیام به نویسنده مسئول |
|