[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 11، شماره 43 - ( زمستان 1402 ) ::
جلد 11 شماره 43 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
تاثیر توسعه حرفه‌ای معلمان ورزش بر اشتیاق شغلی با نقش میانجی خودکارآمدی
روح الله عسگری گندمانی 1، صمد گودرزی2 ، سید احسان امیر حسینی3
1- دکتری مدیریت ورزشی، دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران ، R.asgari@ut.ac.ir
2- دکتری مدیریت ورزشی، دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران
3- استادیار مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج، یاسوج، ایران
چکیده:   (318 مشاهده)
دستیابی به اهداف تربیت­بدنی در مدارس نیازمند معلمانی است که به شغل خود علاقه و اشتیاق زیادی داشته باشند، از اینرو هدف از این پژوهش بررسی تأثیر توسعه حرفه­ای معلمان تربیت­بدنی بر اشتیاق شغلی آنان با نقش میانجی خودکارآمدی بود. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود که با استفاده از روش معادلات ساختاری انجام شد. جامعه آماری پژوهش کلیه معلمان ورزش شهر شیراز در سال تحصیلی 99-1398 به تعداد 611 نفر بود که حجم نمونه بر اساس جدول کرجسی و مورگان 240 نفر در نظر گرفته شد. درنهایت پس از توزیع و جمع‌آوری داده‌ها تعداد 216 پرسش‌نامه برای تحلیل مورد استفاده قرار گرفت. برای سنجش متغیرها از  پرسشنامه­های توسعه حرفه­ای گات (2017)، خودکارآمدی مارتین و کولینا (2003) و اشتیاق شغلی شوفلی (2002) استفاده  گردید. که روایی و پایایی آنها مورد تایید قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل داده­ها از تحلیل عاملی تائیدی و  معادلات ساختاری توسط نرم افزار لیزرل استفاده شد. یافته‌ها نشان داد که توسعه حرفه­ای بر اشتیاق شغلی و خودکارآمدی تأثیر مستقیم دارد و همچنین توسعه حرفه­ای از طریق خودکارآمدی بر اشتیاق شغلی به ‌صورت غیرمستقیم تأثیر داشت. با توجه به یافته­ها نتیجه گرفته می­شود توسعه حرفه­ای معلمان تربیت­بدنی از طریق ایجاد باورهای مثبت درباره توانایی­های فرد باعث ایجاد انگیزه و افزایش اشتیاق شغلی در آنان می­شود. بنابراین مسئولین آموزش و پرورش جهت افزایش اشتیاق شغلی معلمان تربیت­­بدنی باید به توسعه حرفه­ای آن­ها توجه داشته باشند.
واژه‌های کلیدی: توسعه حرفه‌ای، خودکارآمدی، اشتیاق شغلی، معلمان تربیت‌بدنی
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Asgari Gandomani R, Goodarzi S, Amirhosseini S E. The Impact of Professional Development of Physical Education Teachers On Their Work Engagement with The Mediator Role of Self-Efficacy . 3 2023; 11 (43)
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1440-fa.html

عسگری گندمانی روح الله، گودرزی صمد، امیر حسینی سید احسان. تاثیر توسعه حرفه‌ای معلمان ورزش بر اشتیاق شغلی با نقش میانجی خودکارآمدی. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1402; 11 (43)

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1440-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 11، شماره 43 - ( زمستان 1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4645