[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 9، شماره 35 - ( زمستان 1400 ) ::
جلد 9 شماره 35 صفحات 44-29 برگشت به فهرست نسخه ها
تأثیر ابعاد قابلیت نوآوری بر عملکرد نوآورانه باشگاه‌های ورزشی
وحید ملک محمودی1 ، زینب مندعلی زاده 2، کریم زهره وندیان3
1- کارشناسی ارشد،‌ مدیریت ورزشی،‌ دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه اراک،‌ اراک،‌ایران
2- استادیار،‌گروه مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه اراک،‌ اراک،‌ایران ، zmondalizade@yahoo.com
3- استادیار،‌گروه مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه اراک،‌ اراک،‌ایران
چکیده:   (1270 مشاهده)
باشگاه­های ورزشی برای برآورده کردن رضایت و انتظارات مشتریان به ایجاد تغییر تشویق شده­اند. به دلیل رشد تجاری­سازی و حرفه­ای­گرایی صنعت ورزش، قابلیت باشگاه­های ورزشی برای ایجاد نوآوری و عملکرد نوآورانه حائز اهمیت است. از این رو، هدف پژوهش حاضر، تأثیر ابعاد قابلیت نوآوری بر عملکرد نوآوری باشگاه‌های ورزشی بود. پژوهش حاضر از نظر هدف، كاربردي و به لحاظ ماهيت، همبستگی است که به‌صورت پیمایشی انجام‌شده است. از پرسشنامه‌ برای گردآوری داده‌ها استفاده شد. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه‌ها توسط ده نفر از اساتید صاحب‌نظر مدیریت ورزشی تائید و پایایی آن­ها از طریق ضریب آلفای کرونباخ مناسب به دست آمد. نمونه آماری شامل مربیان و صاحبان باشگاه‌های ورزشی استان لرستان به تعداد 250 نفر بود. از آمار توصیفی و استنباطی و رویکرد مدل­سازی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان داد ابعاد قابلیت نوآوری بر عملکرد نوآوری در باشگاه‌های ورزشی تأثیر مثبت و معناداری دارد و بُعد ساختار نوآوری بیشترین تأثیر و دانش خارجی، رهبری، دانش فردی و فرهنگ نوآوری به ترتیب به­عنوان مؤلفه­های قابلیت نوآوری بر عملکرد نوآورانه باشگاه‌های ورزشی تأثیر مثبت و معناداری داشته است. به نظر می‌رسد باشگاه­های ورزشی با بهره­گیری از قابلیت نوآوری بتوانند به‌صورت خلاقانه و با رویکردهای متنوع بهبود عملکرد نوآورانه را داشته باشند و در نتیجه نسبت به باشگاه­های دیگر پیشگام و در ایجاد مزیت رقابتی و سودآوری پیش‌قدم باشند. پیامد توسعه قابلیت نوآوری می‌تواند در ایجاد تمایز و نوآوری در باشگاه­های ورزشی برای صاحبان باشگاه­ها سودمند باشد.
واژه‌های کلیدی: باشگاه ورزشی، پیشگامی، ساختار نوآوری، عملکرد نوآوری، قابلیت نوآوری.
متن کامل [PDF 725 kb]   (1002 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

malekmahmoodi V, mondalizadeh Z, zohrevandian K. The Effect of Innovation Capability on Innovative Performance of Sport Clubs. 3 2022; 9 (35) :29-44
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1462-fa.html

ملک محمودی وحید، مندعلی زاده زینب، زهره وندیان کریم. تأثیر ابعاد قابلیت نوآوری بر عملکرد نوآورانه باشگاه‌های ورزشی. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1400; 9 (35) :29-44

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1462-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 9، شماره 35 - ( زمستان 1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.14 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4645