[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 9، شماره 33 - ( تابستان 1400 ) ::
جلد 9 شماره 33 صفحات 76-59 برگشت به فهرست نسخه ها
پیشایندها و پیامدهای عشق به برند در مشتریان ورزشی (مورد مطالعه: بازیکنان لیگ برتر بسکتبال آقایان و بانوان ایران فصل 1398)
مهراد آتشی1 ، رضا نیک بخش 2، ابوالفضل فراهانی3 ، علی محمد امیرتاش4 ، علی محمد صفانیا4
1- دانشجوی دکتری، گروه تربیت بدنی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران
2- دانشیار، گروه تربیت بدنی، دانشکده تربیت بدنی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب، تهران، ایران ، nikbakhsh_reza@yahoo.com
3- استاد، گروه تربیت بدنی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
4- استاد تمام، گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران
چکیده:   (1480 مشاهده)
 پژوهش حاضر با هدف آزمون مدل پیشایندها و پیامدهای عشق به برند در مشتریان ورزشی (بازیکنان لیگ برتر بسکتبال) اجرا شد. روش تحقیق، توصیفی از نوع همبستگی و مبتنی بر مدلسازی معادلات ساختاری بود. جامعة آماری پژوهش بازیکنان لیگ برتر بسکتبال ایران (آقایان و بانوان) در سال 98 (364 نفر) بودند. 146 نفر به‌عنوان نمونۀ آماری با استفاده از نرم‌افزار جی پاور به روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای انتخاب شدند. برای اندازه‌گیری متغیرهای تحقیق از پرسشنامه‌های منحصربه‌فرد بودن برند، ارزش ادراک‌شده، پرستیژ برند، عشق برند، عجین شدن با مد، تمایل به مصرف لذت‌گرایانه، تمایل به خرید آنی مد استفاده شد. نتایج نشان داد بین ارزش ادراک‌شده، پرستیژ برند و منحصربه‌فرد بودن برند با عشق به برند بازیکنان لیگ برتر بسکتبال رابطۀ مثبت معناداری وجود دارد. بین عشق به برند با مصرف لذت‌گرایانه، عجین شدن با مد و خرید آنی بازیکنان لیگ برتر بسکتبال رابطۀ مثبت معناداری وجود داشت. علاوه‌بر این، بین مصرف لذت‌گرایانه و عجین شدن با مد با خرید آنی بازیکنان لیگ برتر بسکتبال رابطۀ مثبت معناداری وجود داشت. همچنین شاخص GOF برابر با 463/0 به‌دست آمد که حاکی از برازش مناسب است. بنابراین، پیشنهاد می‌شود مدیران برندهای شرکتی ورزشی به‌منظور بهبود ارزش ادراک‌شده در بین بازیکنان لیگ برتر بسکتبال، تمام جنبه‌های برند را توسعه دهند و به‌منظور ایجاد پرستیژ برند در بین مشتریان، برنامه‌های حمایت مالی از تیم‌ها و رویدادهایی ورزشی معتبر را اجرا کنند.
واژه‌های کلیدی: تمایل به مصرف لذت‌گرایانه، خرید آنی، عجین شدن با مد، عشق به برند، مشتریان ورزشی.
متن کامل [PDF 320 kb]   (610 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Atashi M, Nikbakhsh R, Farahani A, Amirtash A, Safania A. Antecedents and Outcomes of Brand Love in Sports Customers (Case Study: Men's and Women's Basketball Premier League Players of Iran, 2019). 3 2021; 9 (33) :59-76
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1561-fa.html

آتشی مهراد، نیک بخش رضا، فراهانی ابوالفضل، امیرتاش علی محمد، صفانیا علی محمد. پیشایندها و پیامدهای عشق به برند در مشتریان ورزشی (مورد مطالعه: بازیکنان لیگ برتر بسکتبال آقایان و بانوان ایران فصل 1398). رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1400; 9 (33) :59-76

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1561-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 9، شماره 33 - ( تابستان 1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4645