طراحی الگوی تاثیر نوآوری بر پیامد های میزبانی رویدادهای ورزشی
|
علی صادقی نژاد1 ، رحیم رمضانی نژاد2 ، حمید رضا گوهر رستمی3  |
1- دانشجوی دکتری، مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه گیلان ،رشت،ایران ، alisadeghinajad@gmail.com 2- استاد، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه گیلان، رشت، ایران 3- استادیار، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه گیلان ،رشت،ایران |
|
چکیده: (2269 مشاهده) |
هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر نوآوری بر پیامد میزبانی رویدادهای ورزشی ایران بود. این پژوهش از نوع توسعه ای – کاربردی و جامعه آماری شامل صاحب نظران رویداد های ورزشی بودند. پس از تایید روایی پرسشنامه محقق ساخته توسط 20 نفر از افراد خبره، بر اساس تعداد گویه های نهایی پرسشنامه، 111 نفر به روش هدفمند و در دسترس جزو نمونه آماری قرار گرفتند. از مدلسازی معادلات ساختاری و نرم افزار پی.ال.اس. برای تحلیل داده های پژوهش استفاده شد. براساس نتایج تحلیل مسیر، چهاربعد نوآوری مشتمل بر بیمه و امنیت، تکنولوژی، زیباشناسی و احترام بر وفاداری مشتریان (74/0) ، عملکرد تجاری(69/0)و توسعه شهر میزبان(65/0)، تاثیر مثبت و معنی داری داشتند. |
|
واژههای کلیدی: رویدادهای ورزشی، فناوری، میزبانی، نوآوری، وفاداری مشتری |
|
متن کامل [PDF 273 kb]
(1316 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي
|
|
|
|
|
ارسال پیام به نویسنده مسئول |
|