بررسی عوامل اثرگذار بر ارزش ویژه برند باشگاه پرسپولیس تهران
|
سیدنصرالله سجادی1، حسین رجبی2، محمد عابدلاتی3، رسول طریقی4 |
1- دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران 2- پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران، تهران، ایران ، horajabi@ut.ac.ir 3- پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران، کیش، ایران 4- گروه علوم ورزشی، پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران، کیش، ایران |
|
چکیده: (10313 مشاهده) |
هدف از این پژوهش، بررسی عوامل اثرگذار بر ارزش ویژۀ برند باشگاه پرسپولیس تهران بود. روش تحقیق پژوهش حاضر توصیفی و از لحاظ هدف کاربردی بود. جامعۀ آماری پژوهش متشکل از دو گروه، شامل مسئولان و کارشناسان ورزشی و هواداران باشگاه پرسپولیس تهران بود. نمونۀ آماری تحقیق شامل 68 نفر از مسئولان و کارشناسان ورزشی و 196 نفر از هواداران باشگاه پرسپولیس تهران بود. ابزار تحقیق حاضر پرسشنامه ای محققساخته شامل 59 سؤال بود که روایی آن توسط ده تن از متخصصان و استادان مدیریت ورزشی تأیید شد. پایایی پرسشنامه نیز با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ بهدست آمد. در این پژوهش از آمار توصیفی برای توصیف وضعیت جمعیت-شناسی پاسخ دهندگان و در بخش آمار استنباطی از آزمون رتبهبندی فریدمن استفاده شد. بدین منظور از نرمافزار 18 SPSS استفاده شد. نتایج نشان داد، از دیدگاه مسئولان و کارشناسان و هواداران باشگاه فوتبال پرسپولیس تهران بهترتیب وفاداری هواداران، ستاره-ها، موفقیت تیم، مدیریت باشگاه، استادیوم، پیشینۀ باشگاه، سرمربی، رسانه، حامیان و لوگو بیشترین اثر گذاری را بر ارزش ویژۀ برند باشگاه داشتند. |
|
واژههای کلیدی: بازاریابی ورزشی، باشگاه پرسپولیس، برند، لیگ برتر فوتبال، هواداران |
|
متن کامل [PDF 374 kb]
(4608 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي
|
|
|
|
|
ارسال پیام به نویسنده مسئول |
|