[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره ۱، شماره ۳ - ( زمستان ۱۳۹۲ ) ::
جلد ۱ شماره ۳ صفحات ۵۲-۴۳ برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی عوامل اثرگذار بر ارزش ویژه برند باشگاه پرسپولیس تهران
سیدنصرالله سجادی۱، حسین رجبی۲، محمد عابدلاتی۳، رسول طریقی۴
۱- دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
۲- پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران، تهران، ایران ، horajabi@ut.ac.ir
۳- پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران، کیش، ایران
۴- گروه علوم ورزشی، پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران، کیش، ایران
چکیده:   (۱۰۵۷۲ مشاهده)
هدف از این پژوهش، بررسی عوامل اثرگذار بر ارزش ویژۀ برند باشگاه پرسپولیس تهران بود. روش تحقیق پژوهش حاضر توصیفی و از لحاظ هدف کاربردی بود. جامعۀ آماری پژوهش متشکل از دو گروه، شامل مسئولان و کارشناسان ورزشی و هواداران باشگاه پرسپولیس تهران بود. نمونۀ آماری تحقیق شامل 68 نفر از مسئولان و کارشناسان ورزشی و 196 نفر از هواداران باشگاه پرسپولیس تهران بود. ابزار تحقیق حاضر پرسشنامه ای محقق‌ساخته شامل 59 سؤال بود که روایی آن توسط ده تن از متخصصان و استادان مدیریت ورزشی تأیید شد. پایایی پرسشنامه نیز با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ به‌دست آمد. در این پژوهش از آمار توصیفی برای توصیف وضعیت جمعیت-شناسی پاسخ دهندگان و در بخش آمار استنباطی از آزمون رتبه‌بندی فریدمن استفاده شد. بدین منظور از نرم‌افزار 18 SPSS استفاده شد. نتایج نشان داد، از دیدگاه مسئولان و کارشناسان و هواداران باشگاه فوتبال پرسپولیس تهران به‌ترتیب وفاداری هواداران، ستاره-ها، موفقیت تیم، مدیریت باشگاه، استادیوم، پیشینۀ باشگاه، سرمربی، رسانه، حامیان و لوگو بیشترین اثر گذاری را بر ارزش ویژۀ برند باشگاه داشتند.
واژه‌های کلیدی: بازاریابی ورزشی، باشگاه پرسپولیس، برند، لیگ برتر فوتبال، هواداران
متن کامل [PDF 374 kb]   (۴۶۸۸ دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

A Study of the Factors Influencing Brand Equity of Tehran Persepolis Football Club. 3 2014; 1 (3) :43-52
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-201-fa.html

سجادی سیدنصرالله، رجبی حسین، عابدلاتی محمد، طریقی رسول. بررسی عوامل اثرگذار بر ارزش ویژه برند باشگاه پرسپولیس تهران. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. ۱۳۹۲; ۱ (۳) :۴۳-۵۲

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-۱-۲۰۱-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 1، شماره 3 - ( زمستان 1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4710