[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 2، شماره 5 - ( تابستان 1393 ) ::
جلد 2 شماره 5 صفحات 35-25 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی جو آموزشی خلاق از نگاه دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه شهید بهشتی تهران
سیدعماد حسینی1، مسعود یمینی فیروز2، مازیار کلاشی3، موسی یمینی فیروز4
1- دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
2- دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه شمال، آمل،ایران ، yamini _sport@yahoo.com
3- دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
4- دانشگاه علوم پزشکی، بابل، ایران
چکیده:   (5542 مشاهده)

هدف از اين تحقيق، بررسی جو آموزشی خلاق از نگاه دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه شهيد بهشتي تهران بود. روش تحقیق، توصيفي- تحليلي از نوع پيمايشي بود. جامعۀ آماری، کلیۀ دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه شهید بهشتی تهران بودند (295 دانشجو) كه با توجه به جدول مورگان 167 پرسشنامه در بین دانشجویان پخش و از این بین 148 پرسشنامه به محقق برگردانده شد. از پرسشنامۀ استاندارد براي گردآوري اطلاعات استفاده شد و در تجزيه‌وتحليل داده­ ها از روش‌های آمار توصيفي و آزمون کولموگروف اسمیرنوف، تی مستقل و تحلیل واریانس در سطح معناداری 0.05 α= استفاده شد. نتایج نشان داد از دید و نگرش دانشجویان، مؤلفه­ های بحث و مباحثه، آزادي و فرصت دادن به ايده­ ها به‌ترتیب در رتبه ­های اول تا سوم قرار دارند و مؤلفه­ هاي خطرپذيري و چالش در رتبه­ هاي آخر از ده مؤلفۀ تأثير­گذار بر جو آموزشي خلاق قرار گرفته­ اند. در بخش آمار استنباطي تحقيق، نتایج آزمون تی مستقل نشان داد تفاوت معنا­داری بین نگرش دانشجویان مرد و زن به جو آموزشی خلاق وجود ندارد (0/955=sig). به‌طور کلی نتایج نشان داد که مؤلفه­ های خطرپذیری و چالش از دید دانشجویان در جو آموزشی خلاق در رتبه­ های پایین قرار گرفته است که توجه مسئولان آموزشی و استادان را به این مسئله می­طلبد.

واژه‌های کلیدی: استادان، بحث و مباحثه، جو خلاق، دانشجویان، دانشگاه شهید بهشتی
متن کامل [PDF 687 kb]   (2241 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

A Survey of Creative Educational Climate from the Perspective of Physical Education Students of Shahid Beheshti University of Tehran. 3 2014; 2 (5) :25-35
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-346-fa.html

حسینی سیدعماد، یمینی فیروز مسعود، کلاشی مازیار، یمینی فیروز موسی. بررسی جو آموزشی خلاق از نگاه دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه شهید بهشتی تهران. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1393; 2 (5) :25-35

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-346-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 2، شماره 5 - ( تابستان 1393 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4645