بررسی جو آموزشی خلاق از نگاه دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه شهید بهشتی تهران
|
سیدعماد حسینی1، مسعود یمینی فیروز2، مازیار کلاشی3، موسی یمینی فیروز4 |
1- دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران 2- دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه شمال، آمل،ایران ، yamini _sport@yahoo.com 3- دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران 4- دانشگاه علوم پزشکی، بابل، ایران |
|
چکیده: (5542 مشاهده) |
هدف از اين تحقيق، بررسی جو آموزشی خلاق از نگاه دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه شهيد بهشتي تهران بود. روش تحقیق، توصيفي- تحليلي از نوع پيمايشي بود. جامعۀ آماری، کلیۀ دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه شهید بهشتی تهران بودند (295 دانشجو) كه با توجه به جدول مورگان 167 پرسشنامه در بین دانشجویان پخش و از این بین 148 پرسشنامه به محقق برگردانده شد. از پرسشنامۀ استاندارد براي گردآوري اطلاعات استفاده شد و در تجزيهوتحليل داده ها از روشهای آمار توصيفي و آزمون کولموگروف اسمیرنوف، تی مستقل و تحلیل واریانس در سطح معناداری 0.05 α= استفاده شد. نتایج نشان داد از دید و نگرش دانشجویان، مؤلفه های بحث و مباحثه، آزادي و فرصت دادن به ايده ها بهترتیب در رتبه های اول تا سوم قرار دارند و مؤلفه هاي خطرپذيري و چالش در رتبه هاي آخر از ده مؤلفۀ تأثيرگذار بر جو آموزشي خلاق قرار گرفته اند. در بخش آمار استنباطي تحقيق، نتایج آزمون تی مستقل نشان داد تفاوت معناداری بین نگرش دانشجویان مرد و زن به جو آموزشی خلاق وجود ندارد (0/955=sig). بهطور کلی نتایج نشان داد که مؤلفه های خطرپذیری و چالش از دید دانشجویان در جو آموزشی خلاق در رتبه های پایین قرار گرفته است که توجه مسئولان آموزشی و استادان را به این مسئله میطلبد. |
|
واژههای کلیدی: استادان، بحث و مباحثه، جو خلاق، دانشجویان، دانشگاه شهید بهشتی |
|
متن کامل [PDF 687 kb]
(2241 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي
|
|
|
|
|
ارسال پیام به نویسنده مسئول |
|