اثر ابعاد تصویر برند ورزشکار بر همانندسازی با ورزشکار
|
بهرام یوسفی1، سحر امیری2، بهشت احمدی3 |
1- دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایران 2- دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایران ، saharamiri6565@gmail.com 3- دانشگاه رازی، کرمانشاه ، ایران |
|
چکیده: (6770 مشاهده) |
تصویر برند ورزشکار شامل سه بعد اصلی است: عملکرد ورزشی، جذابیت ظاهری و سبک زندگی بازارپسند. هدف این مطالعه آزمون تأثیر تصویر برند ورزشکار بر همانندسازی با ورزشکار بود. 250 دانشجو مقیاس تصویر برند ورزشکار (آرایی و همکاران، 2013) و مقیاس اصلاحشدۀ همانندسازی با ورزشکار کوهن و پرس (2003) را تکمیل کردند. روششناسی تحقیق از نوع توصیفی همبستگی و بر مبنای مدل معادلات ساختاری است. مدل معادلات ساختاری نشان داد که تنها سبک زندگی بازارپسند از ابعاد تصویر برند ورزشکار ضریب مسیر معناداری بر همانندسازی با ورزشکار داشت. این بعد بازتابی از شخصیت ورزشکار و ادراک اجتماعی از ورزشکاران است. یافتهها نشان میدهد که این موضوع از طریق رفتار اخلاقی درون و بیرون زمین رقابت، حساس بودن در موضوعات اجتماعی- فرهنگی، رهبری خوب و مدل مناسب برای هوادار بودن، مسئولیت اجتماعی، نشان دادن احترام برای هواداران و تماشاچیان قابل حصول است. بنابراین، برای ارتقای سطح همانندسازی هوادار با ورزشکار، به چهرههای ورزشی و مدیران آنها پیشنهاد میشود که بخش زیادی از فعالیتهایشان را بر ایجاد سبک زندگی بازارپسند ورزشکار متمرکز کنند. |
|
واژههای کلیدی: تصویر برند، جذابیت ظاهری، سبک زندگی بازارپسند، عملکرد ورزشی، همانندسازی |
|
متن کامل [PDF 541 kb]
(2880 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي
|
|
|
|
|
ارسال پیام به نویسنده مسئول |
|