[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 2، شماره 6 - ( پاییز 1393 ) ::
جلد 2 شماره 6 صفحات 22-9 برگشت به فهرست نسخه ها
اثر ابعاد تصویر برند ورزشکار بر همانندسازی با ورزشکار
بهرام یوسفی1، سحر امیری2، بهشت احمدی3
1- دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایران
2- دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایران ، saharamiri6565@gmail.com
3- دانشگاه رازی، کرمانشاه ، ایران
چکیده:   (6770 مشاهده)

تصویر برند ورزشکار شامل سه بعد اصلی است: عملکرد ورزشی، جذابیت ظاهری و سبک زندگی بازارپسند. هدف این مطالعه آزمون تأثیر تصویر برند ورزشکار بر همانند‌سازی با ورزشکار بود. 250 دانشجو مقیاس تصویر برند ورزشکار (آرایی و همکاران، 2013) و مقیاس اصلاح‌شدۀ همانند‌سازی با ورزشکار کوهن و پرس (2003) را تکمیل کردند. روش‌شناسی تحقیق از نوع توصیفی همبستگی و بر مبنای مدل معادلات ساختاری است. مدل معادلات ساختاری نشان داد که تنها سبک زندگی بازارپسند از ابعاد تصویر برند ورزشکار ضریب مسیر معناداری بر همانند‌سازی با ورزشکار داشت. این بعد بازتابی از شخصیت ورزشکار و ادراک اجتماعی از ورزشکاران است. یافته‌ها نشان می‌دهد که این موضوع از طریق رفتار اخلاقی درون و بیرون زمین رقابت، حساس بودن در موضوعات اجتماعی- فرهنگی، رهبری خوب و مدل مناسب برای هوادار بودن، مسئولیت اجتماعی، نشان دادن احترام برای هواداران و تماشاچیان قابل حصول است. بنابراین، برای ارتقای سطح همانند‌سازی هوادار با ورزشکار، به ‌چهره‌های ورزشی و مدیران آنها پیشنهاد می‌شود که بخش زیادی از فعالیت‌هایشان را بر ایجاد سبک زندگی بازارپسند ورزشکار متمرکز کنند.

واژه‌های کلیدی: تصویر برند، جذابیت ظاهری، سبک زندگی بازارپسند، عملکرد ورزشی، همانند‌سازی
متن کامل [PDF 541 kb]   (2880 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The Effect of Athlete Brand Image Dimensions on Fan-Player Identification. 3 2014; 2 (6) :9-22
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-363-fa.html

یوسفی بهرام، امیری سحر، احمدی بهشت. اثر ابعاد تصویر برند ورزشکار بر همانندسازی با ورزشکار. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1393; 2 (6) :9-22

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-363-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 2، شماره 6 - ( پاییز 1393 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4660