[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 6، شماره 23 - ( زمستان 1397 ) ::
جلد 6 شماره 23 صفحات 61-49 برگشت به فهرست نسخه ها
رابطۀ بازاریابی تجربی با رضایت و وفاداری مشتریان در مجموعه‌های ورزشی
بهزاد ایزدی1، عبدالله روزفراخ2
1- دانشگاه کردستان ، b.izadi@uok.ac.ir
2- دانشگاه کردستان
چکیده:   (2991 مشاهده)

 هدف این پژوهش بررسی رابطۀ بازاریابی تجربی با رضایت و وفاداری مشتریان با میانجی‌گری ارزش تجربه‌شده است. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی همبستگی است. جامعۀ آماری مشتریان مجموعه‌های ورزشی استان کهگیلویه و بویراحمد بودند. 395 پرسشنامه از پاسخگویان به‌صورت تصادفی جمع‌آوری و به‌عنوان نمونه برای تجزیه‌وتحلیل آماری در نظر گرفته شدند. برای بررسی پایایی و روایی آزمون از آلفای کرونباخ و تحلیل عاملی تأییدی و برای ارزیابی مدل و فرضیه‌ها از معادلات ساختاری با استفاده از نرم‌افزار آموس استفاده شد. نتایج نشان داد که ابعاد بازاریابی تجربی بر ارزش تجربه‌شده اثر معناداری دارد. همچنین رابطۀ معناداری بین بازاریابی تجربی و رضایت از طریق ارزش تجربه‌شده وجود داشت، اما ارتباط بازاریابی تجربی با وفاداری با میانجی‌گری ارزش تجربه به‌تنهایی امکان‌پذیر نبود، بلکه برای ارتباط معنادار در کنار ارزش تجربی به رضایت مشتریان نیاز است. بازاریابی تجربی بازیگری جدید در استراتژی‌های بازاریابی است، رویکرد مبتنی‌بر تجربۀ تعاملی، که در کنار کانال‌های ارتباطی دیگر به‌دنبال ایجاد ارزش است تا از آن طریق بستر دلبستگی دوجانبۀ برند و مصرف‌کننده را فراهم سازد.

واژه‌های کلیدی: ارزش، بازاریابی تجربی، رضایت، وفاداری.
متن کامل [PDF 247 kb]   (1214 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The Relationship of Experiential Marketing with Customer Satisfaction and Loyalty in Sport Complexes. 3 2019; 6 (23) :49-61
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-790-fa.html

ایزدی بهزاد، روزفراخ عبدالله. رابطۀ بازاریابی تجربی با رضایت و وفاداری مشتریان در مجموعه‌های ورزشی. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1397; 6 (23) :49-61

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-790-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 6، شماره 23 - ( زمستان 1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4645