[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 4، شماره 14 - ( پاییز 1395 ) ::
جلد 4 شماره 14 صفحات 35-23 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی عوامل مؤثر بر رفتار خرید مشتریان اماکن ورزشی منطقۀ 2 تهران
سیدعماد حسینی1، سعید امیرنژاد2، مرضیه السادات سرکشیک3
1- استادیار گروه مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
2- استاد گروه مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه شمال، آمل، ایران
3- کارشناسی‌ارشد مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه شمال، آمل، ایران ، Saba.sarkeshik@gmail.com
چکیده:   (5186 مشاهده)

هدف این پژوهش بررسی عوامل مؤثر بر رفتار خرید مشتریان اماکن ورزشی بود. جامعۀ آماری پژوهش کلیۀ مشتریان و مسئولان اماکن ورزشی منطقۀ 2 تهران، استادان مدیریت ورزشی و کارکنان ادارۀ ورزش و جوانان شمال غرب تهران بود. برای جمع‌آوری داده‌ها پرسشنامه‌ای طراحی شد که روایی سازۀ آن از طریق تحلیل عاملی  و پایایی آن به روش کرونباخ (آلفا 0.81) تأیید شد. پرسشنامۀ این پژوهش دارای 30 سؤال بود؛ 10 سؤال آن به ویژگی جمعیت‌شناسی پاسخگویان تعلق داشت و 20 سؤال دیگر بر مبنای طیف پنج‌درجه‌ای برای سنجش عوامل مؤثر بر رفتار خرید مشتریان استفاده شد. تجزیه‌وتحلیل داده‌های تحقیق با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی و مدل آماری تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی انجام گرفت. بر مبنای یافته‌های حاصل از تحلیل عاملی اکتشافی، 5 عامل امکانات و تجهیزات، دسترسی، عوامل فرهنگی، عوامل اجتماعی و خدمات ویژه به‌عنوان عوامل مؤثر بر رفتار خرید مشتریان اماکن ورزشی شناسایی شدند. براساس نتایج آزمون دوجمله‌ای مشتریان اماکن ورزشی منطقۀ 2 تهران، امکانات و تجهیزات (94 درصد)، عامل دسترسی (90 درصد)، عوامل فرهنگی (98 درصد)، عوامل اجتماعی (86 درصد) و عامل تجهیزات ویژه (20 درصد) را مناسب ارزیابی می­کنند (0.01>P).

واژه‌های کلیدی: اجتماعی، امکانات و تجهیزات ورزشی، خدمات ویژه، عامل دسترسی، فرهنگی.
متن کامل [PDF 524 kb]   (4460 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
فهرست منابع
1. 1. اسماعیل‌پور، حسن (1394). «مبانی مدیریت بازاریابی». چ هفتم، تهران: نگاه دانش، ص 22-18.
2. 2. آرازشی، علی (1392). «بررسی مدل رفتار مصرف‌کننده در ارتباط با حمایت از رویداد ورزشی باشگاه‌های خصوصی شهر تهران». پایان‌نامۀ کارشناسی ارشد، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، ص 64-22.
3. 3. آصفی، احمدعلی؛ خبیری، محمد؛ اسدی دستجردی، حسن و گودرزی، محمود (1393). «بررسی عوامل مؤثر در نهادینه کردن ورزش ایران». پژوهش‌نامۀ مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، دورۀ 10، ش 20، ص 63-76.
4. 4. حسن‌زاده، مهرداد (1390). «بازاریابی ورزشی». چ دوم، تهران: پرسمان، ص 60-42.
5. 5. خدادادی، حسن (1389). «بررسی عوامل مرتبط با رضایت‌مندی مشتریان اماکن ورزشی شهرداری منطقۀ 15 تهران». پایان‌نامۀ کارشناسی‌ارشد، دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه پیام نور استان تهران، ص 54-31.
6. 6. غلامی، مریم (1393). «بررسی تأثیر کیفیت خدمات، رضایتمندی رابطه، اعتماد و وفاداری مشتری (مطالعۀ موردی: مشتریان بانک ملی در شهرستان بابل)». پایان‌نامۀ کارشناسی‌ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، ص 70-64.
7. 7. کاتلر، فیلیپ (1391). «اصول بازاریابی». ترجمۀ بهمن فروزنده. چ شانزدهم، اصفهان: انتشارات آموخته، ص 34-11.
8. 8. محرم زاده، مهرداد (1388). «مدیریت بازاریابی ورزشی». چ دوم، تهران: انتشارات دانشگاه تهران، ص 40-28.
9. 9. نعمتی، نعمت‌الله (1390). «تحلیل رفتار مشتریان ورزشی و عوامل مؤثر بر حضور آنها در لیگ برتر فوتبال کشور: ارائۀ مدل جذب مشتریان ورزشی در لیک برتر فوتبال کشور». پایان‌نامۀ دکتری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، ص 31-17.
10. 10. وظیفه‌دوست، حسین و حریری، مهسا (1391). «بررسی تأثیر استراتژی تعمیم برند بر تصویر آن در حوزۀ محصولات تند مصرف و خدمات». مجلۀ مدیریت بازاریابی، دورۀ 7 ، ش 15، ص 66 - 41 .
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

An Investigation of the Factors Influencing Purchasing Behavior of Customers of Sport Facilities in Region 2 of Tehran. 3 2016; 4 (14) :23-35
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-805-fa.html

حسینی سیدعماد، امیرنژاد سعید، سرکشیک مرضیه السادات. بررسی عوامل مؤثر بر رفتار خرید مشتریان اماکن ورزشی منطقۀ 2 تهران. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1395; 4 (14) :23-35

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-805-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 4، شماره 14 - ( پاییز 1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4645