[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 4، شماره 15 - ( زمستان 1395 ) ::
جلد 4 شماره 15 صفحات 53-39 برگشت به فهرست نسخه ها
تدوین مدل ارتباطی مدیریت دانش و کارآفرینی سازمانی با میانجی‌گری سرمایۀ اجتماعی در وزارت ورزش و جوانان
فروغ محمدی1، معصومه کلاته سیفری2، ابوالفضل فراهانی3، حمید قاسمی4
1- دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی (بازاریابی و رسانه‌های ورزشی)، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران ، foroughmohammadi770@yahoo.com
2- استادیار گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران
3- استاد گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه پیام نور تهران، تهران، ایران
4- دانشیار گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه پیام نور تهران، تهران، ایران
چکیده:   (3744 مشاهده)
هدف از پژوهش حاضر تدوین مدل ارتباطی بین مدیریت دانش و کارآفرینی سازمانی با سرمایۀ اجتماعی در وزارت ورزش و جوانان است. جامعۀ آماری پژوهش کلیۀ کارکنان وزارت ورزش و جوانان با تحصیلات لیسانس به بالا بود. برای تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران استفاده شد. بر این اساس حداقل 160 نفر با شیوۀ نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار پژوهش سه پرسشنامۀ فرایندهای مدیریت دانش فانک وچویی (2009)، کارآفرینی سازمانی و سرمایۀ اجتماعی آشنا (1384) بود. به‌منظور بررسی پایایی درونی پرسشنامه‌ها از ضریب آلفای کرونباخ، برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از نرم‌افزار Spss-22 و AMOS18 در دو سطح آمار توصیفی و برای تحلیل آماری داده‌ها از آزمون همبستگي پيرسون و تحليل رگرسيون يك‌متغيره و تحلیل مسیر و معادلات ساختاری استفاده شد. یافته‌های تحقیق نشان داد ارتباط معناداری بین مدیریت دانش با کارآفرینی سازمانی و سرمایۀ اجتماعی کارکنان وجود دارد. همچنين مقدار واريانس ارائه‌شده نشان مي‌دهد كه مسير سرمایۀ اجتماعی به مدیریت دانش، 35 درصد از مقدار واريانس مدیریت دانش و دو مسير مدیریت دانش و سرمایۀ اجتماعی به کارآفرینی سازمانی، 70 درصد از مقدار واريانس کارآفرینی سازمانی را تبيين مي‌كنند. در نهایت مشخص شد مدل ارتباطی آنها از برازش مطلوبی برخوردار است.
واژه‌های کلیدی: سرمایۀ اجتماعی، کارآفرینی سازمانی، مدیریت دانش، نوآوری، وزارت ورزش و جوانان
متن کامل [PDF 367 kb]   (764 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
فهرست منابع
1. 1. آشنا، مصطفی (1384). «بررسی رابطۀ سرمایۀ اجتماعی و کارآفرینی سازمانی در پارس اراک»، پایان‌نامۀ کارشناسی‌ارشد مدیریت دولتی، دانشگاه تهران، ص 110-105.
2. 2. ایمانی، جواد؛ پوران، جهانگیر؛ زارع، معصومه؛ ایمانی، اسماعیل؛ منفرد، طوبی (1392). «تبیین رابطۀ مدیریت دانش با کارآفرینی سازمانی در آموزش و پرورش»، بانک مقالات و پروژه‌های فارسی. www.articles-modir.blogfa.com/post/141
3. 3. پیران‌نژاد، علی؛ کولیوند، اسحاق؛ غفاری، علی (1394). «بررسی تأثیر سرمایۀ اجتماعی بر کارآفرینی سازمانی (مورد مطالعه: شهرداری شهر قدس)»، نشریۀ مدیریت دولتی، ش 1، ص 53-41.
4. 4. دامنی، حسین؛ صادقی، سارا؛ ذوالفقار، مهناز؛ منفردی، طوبی؛ سالاری، حجت (1392). «تبیین رابطۀ مدیریت دانش و کارآفرینی سازمانی در آموزش و پرورش از دیدگاه مدیران مراکز فنی و حرفه‌ای و کار و دانش شهرستان داراب»، همایش ملی دانشگاه کارآفرین (صنعت دانش‌محور)، دانشگاه مازندران، ایران، ص 10-1.
5. 5. رضایی، روح‌اله؛ درینی، روح‌اله (1392). «بررسی نقش مؤلفه‌های سرمایۀ اجتماعی در کارآفرینی سازمانی در سازمان جهاد کشاورزی (مورد مطالعه: شهرستان زاهدان)»، نشریۀ مدیریت دولتی، ش 3، ص 62-43.
6. 6. صالحی، علی؛ احمدی، سید علی (1391). «مدیریت دانش کتاب فردا»، چ دوم، تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور، ص 195- 180.
7. 7. عبدلی، غزاله؛ ابزری، مهدی (1391). «تعیین تأثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی سازمانی در شرکت آلفاسام اصفهان»، همایش ملی مدیریت و کارآفرینی، دانشگاه پیام نور خوانسار، اصفهان، ایران، ص 14-1.
8. 8. عسگری‌پور گلویک، حسین؛ گرگیج، مریم؛ حسن‌زاده، فریبا (1391). «بررسی ارتباط مدیریت دانش و کارآفرینی سازمانی»، کنفرانس ملی کارآفرینی و مدیریت کسب‌وکارهای دانش‌بنیان، تهران، ایران، ص 16-1.
9. 9. محمدزاده، کمال؛ کشاورز، محمد؛ دیندارلو، سیاوش (1391). «رابطۀ مدیریت دانش با کارآفرینی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت»، کنفرانس ملی کارآفرینی و مدیریت کسب‌وکارهای دانش‌بنیان، تهران، ایران، ص 15-1.
10. 10. محرم‌زاده، مهرداد؛ کاشف، میرمحمد؛ بهنوش، شیما (1389). «ارتباط سرمایۀ اجتماعی و کارآفرینی سازمانی در ادارۀ کل تربیت بدنی استان آذربایجان غربی»، پژوهش در علوم ورزش، ش 26، ص 139-123.
11. 11. مدهوشی، مهرداد و ساداتی، عبدالرحیم (1390). «بررسی اثرگذاری فرآیند مدیریت دانش بر کارآفرینی سازمان (مطالعۀ موردی، کسب‌وکارهای کوچک و متوسط شرق مازندران)»، نشریۀ توسعۀ کارآفرینی، ش 12، ص 27-7.
12. 12. مهدیان راد، امیر احمد؛ فضلی، صفر (1390). «بررسی تأثیر سرمایۀ اجتماعی در توسعه مدیریت دانش (مطالعۀ موردی سازمان امور مالیاتی کشور)»، پژوهشنامۀ مالیات، ش 12، ص 321-291.
13. 13. ناهید، مجتبی (1390). «بررسی رابطۀ سرمایۀ اجتماعی و کارآفرینی»، کنفرانس ملی کارآفرینی و مدیریت کسب‌وکارهای دانش‌بنیان، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران، ص 21-1.
14. 14. هنری، حبیب (1390). «طراحی مدل معادلات ساختاری سرمایۀ اجتماعی و مدیریت دانش در سازمان‌های ورزشی»، پژوهش‌های معاصر در مدیریت ورزشی، ش 1، ص 105-85.
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

To Design Relationship Model of Knowledge Management and Organizational Entrepreneurship with the Mediation of Social Capital in Ministry of Sport and Youth. 3. 2017; 4 (15) :39-53
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-864-fa.html

محمدی فروغ، کلاته سیفری معصومه، فراهانی ابوالفضل، قاسمی حمید. تدوین مدل ارتباطی مدیریت دانش و کارآفرینی سازمانی با میانجی‌گری سرمایۀ اجتماعی در وزارت ورزش و جوانان. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1395; 4 (15) :53-39

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-864-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 4، شماره 15 - ( زمستان 1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 29 queries by YEKTAWEB 4374