[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 5، شماره 16 - ( بهار 1396 ) ::
جلد 5 شماره 16 صفحات 88-77 برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی دیاگرام تحلیل مسیر عوامل مؤثر در تصویر برند سازمانی کمیتة ملی المپیک
همیلا تکلی1، مهرزاد حمیدی2، محمد خبیری2، سیدنصرالله سجادی3
1- دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه تهران،تهران، ایران ، htakali@yahoo.com
2- دانشیار گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
3- استاد گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
چکیده:   (4369 مشاهده)
تصویر برند قلب فعالیت‌های تبلیغاتی یک سازمان است. پژوهش حاضر به‌ منظور ارائۀ مدلی براي تصویر برند كميتۀ ملي المپيك ايران شكل گرفته است. مربيان، بازيكنان، سرپرستان، خبرنگاران، رؤساي فدراسيون‌هاي اعزامي به بازي‌هاي آسيايي به‌همراه كاركنان كميتۀ ملي المپيك جامعۀ آماري اين پژوهش را تشكيل مي‌دهند. همۀ آزمودني ­ها به پرسشنامه‌های محقق‌ساخته، حاوي 45 پرسش، پاسخ دادند. با استفاده از تحليل عاملي اكتشافي هفت عامل مؤثر بر ارزش برند شامل ويژگي­ هاي نامرتبط به كاركرد اصلي، ويژگي‌هاي مرتبط به كاركرد اصلي، فوايد كاركردي، فوايد نمادین، مديريت مالي و قانوني، مديريت تصوير، مديريت طراحي سازماني به‌دست آمد. با ارائۀ مدل چگونگی ارتباط عوامل و میزان نقش آنها بر مدیریت تصویر برند كميتۀ ملی المپیک بررسی شد. نتایج نشان داد که فواید کارکردی و نمادین کمیتۀ ملی المپیک بر تصویر برند این کمیته تأثیر دارد. همچنین ویژگی‌های مرتبط و نامرتبط به کارکرد اصلی (دو متغیر حاصل از تحلیل) و مدیریت مالی در عامل فواید کارکردی نقش دارند و از این طریق بر تصویر برند کمیتۀ ملی اثر می‌گذارند.
واژه‌های کلیدی: بازی‌های آسیایی، برند سازمان ورزشی، تحلیل عاملی، تصویر برند، کمیتۀ ملی المپیک
متن کامل [PDF 158 kb]   (1467 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
فهرست منابع
1. 1. خسروی‌زاده، اسفندیار (1387). «مطالعه و طراحی برنامۀ استراتژیک کمیتۀ ملی المپیک»، رسالۀ دکتری، دانشکدۀ تربیت بدنی، دانشگاه تهران، ص 178-1.
2. 2. کاتلر، فیلیپ؛ آرمسترانگ، گری (1385) . «اصول بازاریابی»، ترجمۀ علی پارساییان، تهران: ادبستان، ص 405-1.
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Designing Diagram of Path Analysis of Factors Affecting Organization Brand Image in Iranian National Olympic Committee. 3 2017; 5 (16) :77-88
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-887-fa.html

تکلی همیلا، حمیدی مهرزاد، خبیری محمد، سجادی سیدنصرالله. طراحی دیاگرام تحلیل مسیر عوامل مؤثر در تصویر برند سازمانی کمیتة ملی المپیک . رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1396; 5 (16) :77-88

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-887-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 5، شماره 16 - ( بهار 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4660