[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 7، شماره 24 - ( بهار 1398 ) ::
جلد 7 شماره 24 صفحات 109-95 برگشت به فهرست نسخه ها
شناسایی مؤلفه‌های مدل تعالی برند ملی فوتبال ایران
امبر علی حاجلو1، رسول نظری2، مرتضی عظیم زاده3
1- کارشناس ارشد دانشگاه ازاد اصفهان
2- دانشیاردانشگاه ازاد اصفهان ، nazarirasool@yahoo.com
3- استادیار دانشگاه فردوسی
چکیده:   (2801 مشاهده)
هدف از پژوهش حاضر شناسایی مؤلفه‌های مدل تعالی برند ملی فوتبال ایران بود. پژوهش با استفاده از طرح‌های آمیخته از نوع اکتشافی به‌ترتیب در دو بخش روش کیفی و روش کمی ‌انجام گرفت. در بخش کیفی، مبتنی‌بر نظریۀ زمینه‌ای داده‌ها از طریق مصاحبه با 25 نفر از متخصصان گردآوری شد. برای تحلیل داده‌های کیفی، از روش تحلیل میکروسکوپی استفاده شد. در بخش کمی جامعۀ پژوهش کلیۀ صاحب‌نظران فوتبال بودند. تعداد نمونه 384 نفر به‌عنوان نمونه در نظر گرفته شد. به‌منظور گردآوری اطلاعات از پرسشنامۀ محقق‌ساختۀ برآمده از یافته‌های بخش کیفی استفاده شد. پس از تأیید روایی صوری و محتوایی پرسشنامه‌ها توسط متخصصان، پایایی از طریق آلفای کرونباخ (91/0) محاسبه شد. کلیۀ داده‌ها با استفاده از بستۀ نرم‌افزارهای آماری SPSS/19 و Lisrel/8.54 تحلیل شد. با انجام کدگذاری آزاد، محوری و گزینشی تعداد 272 کد اولیه، 55 مفهوم، 12 مقوله و در نهایت 6 طبقه سازماندهی شدند. مدل مؤلفه‌های مدل تعالی برند ملی فوتبال ایران از برازش مناسبی برخوردار بود. به‌طور کلی به مدیران فدراسیون فوتبال ایران توصیه می‌شود به‌منظور تعالی برند ملی فوتبال ایرانی شاخصه‌‌‌های احصاشده را مدنظر قرار دهند.
واژه‌های کلیدی: برند، تعالی، چالش، ذی‌نفعان، فوتبال.
متن کامل [PDF 719 kb]   (1347 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Identification of Components of Iran Football National Brand Excellence Model . 3 2019; 7 (24) :95-109
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-890-fa.html

حاجلو امبر علی، نظری رسول، عظیم زاده مرتضی. شناسایی مؤلفه‌های مدل تعالی برند ملی فوتبال ایران. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1398; 7 (24) :95-109

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-890-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 7، شماره 24 - ( بهار 1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4660