[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 1، شماره 2 - ( پاییز 1392 ) ::
جلد 1 شماره 2 صفحات 67-53 برگشت به فهرست نسخه ها
عوامل اثرگذار بر اجرای مدیریت دانش در دانشکده های تربیت بدنی ایران
حجت اله دارابی
دانشگاه هنر ، darabi@art.ac.ir
چکیده:   (6761 مشاهده)
هدف از انجام این پژوهش بررسی میزان اثرگذاری شاخص ها بر اجرای مدیریت دانش در دانشکده های تربیت بدنی ایران است. جامعه آماری این پژوهش، کلیه اعضای هیأت علمی دانشکده های تربیت که تعداد آن ها در حدود 150 نفر بودند. و جامعه به روش (تمام شمار) به عنوان نمونه در نظر گرفته شد. آماره مورد استفاده در تحلیل داده ها، همبستگی و 5% ≥ P در نظر گرفته شد. روش انجام پژوهش از نوع تحقیقات کاربردی و روش پژوهش توصیفی - تحلیلی و با توجه اهداف پژوهش که به سنجش عوامل اثرگذار بر پیاده سازی مولفه های مدیریت دانش در زمینه های مدیریت، تکنولوژی، نیروی انسانی و فرهنگ سازمانی دانشکده های تربیت بدنی می پردازد از نوع همبستگی بود. و از روش معادلات ساختاری استفاده گردید. ابزار جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه سنجش مدیریت دانش، محقق ساخته که پایایی آن در یک جامعه 30 نفره اعضای هیأت علمی و روایی آن توسط 25 نفر از اساتید رشته مدیریت ورزشی بررسی و تأیید گردید. و برای جمع آوری اطلاعات در این پژوهش از دو روش کتابخانه ای و میدانی استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد؛ 1- تکنولوژی و زیرساخت های IT همچنین کیفیت و سرعت دسترسی به اطلاعات و دانش جدید؛ 2- تشویق های مدیریت دانشکده در ابراز ایده های تازه و اظهارنظرهای علمی اعضای هیأت علمی به منظور تأثیرگذاری برمأموریت های دانشکده، بیشترین سهم را در تحقق کشف دانش داشتند. 3- وجود کامپیوترهای اختصاصی در دفاتر اساتید، همچنین بهره مندی از امکانات شبکه اینترنت و زیرساخت های تکنولوژی؛ 4- توانمندی اعضای هیأت علمی در انجام کار با کامپیوتر و نرم افزارهای Word و PowerPoint به منظور تأثیرگذاری و انجام بهینه مأموریت های دانشکده، بیشترین سهم را در تحقق تصریح دانش داشتند. 5- ایجاد زیرساخت های ارتباطی به منظور سرعت تبادل اطلاعات و انتقال دانش؛ 6- اعتقاد به تشکیل گروه علمی و فعالیت های تیمی همچنین صداقت در تشریک مساعی و تبادل اطلاعات با همکاران، بیشترین سهم را در تحقق تسهیم دانش داشتند. 7- طراحی برنامه راهبردی و ترسیم خط و مشی و برنامه ریزی مبتنی بر دانش؛ 8- دسترسی به کامپیوتر در زمان مناسب، بهرمندی از تکنولوژی و استفاده هوشمندانه و به موقع و مناسب از شبکه اینترنت؛ بیشترین سهم را درتحقق ارزیابی دانش داشتند. 9- توانایی انجام کاربا کامپیوتر و نرم افزارهای Windows و Word همچنین برخورداری از توانمندی های علمی و نظری حرفه مربوط برای اعضای هیأت علمی؛ 10- تأثیرگذاری تکنولوژی و فناوری اطلاعات بر انتشار دانش در دانشکده های تربیت بدنی، بیشترین سهم را در تحقق انتشار دانش داشتند.
واژه‌های کلیدی: الگو، مدیریت دانش، دانشکده تربیت بدنی، هیأت علمی
متن کامل [PDF 686 kb]   (2274 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The Investigation of the Factors Influencing the Performance of Knowledge Management in Iran Physical Education Faculties. 3 2013; 1 (2) :53-67
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-92-fa.html

دارابی حجت اله. عوامل اثرگذار بر اجرای مدیریت دانش در دانشکده های تربیت بدنی ایران. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1392; 1 (2) :53-67

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-92-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 1، شماره 2 - ( پاییز 1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4652