[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره ۶، شماره ۲۳ - ( زمستان ۱۳۹۷ ) ::
جلد ۶ شماره ۲۳ صفحات ۴۸-۳۳ برگشت به فهرست نسخه ها
تدوین الگوی رفتاری ورزشکاران حرفه‌ای ایران با رویکرد بازاریابی اجتماعی
محبوبه نقوی۱، سید عماد حسینی۲، رحیم رمضانی نژاد۳، سارا کشکر۴
۱- دکتری مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه شمال ، mahboubehnaghavi@yahoo.com
۲- دانشگاه شهید بهشتی
۳- دانشگاه گیلان
۴- دانشگاه علامه طباطبایی
چکیده:   (۳۸۵۸ مشاهده)
 هدف از پژوهش حاضر تدوین الگوی رفتاری ورزشکاران حرفه‌ای ایران با رویکرد بازاریابی اجتماعی بود. پژوهش با توجه به هدف کاربردی و از نظر نحوة گردآوری داده‌ها آمیخته از نوع اکتشافی متوالی بود. ابزار جمع‌آوری داده‌ها در فاز کیفی، مصاحبه‌های نیمه‌ساختاریافته و باز با 23 نفر از ورزشکاران حرفه‌ای، مربیان ورزشی، مدیران ورزشی، روان‌شناسان و جامعه‌شناسان ورزشی بود. داده‌ها در فاز کیفی، از طریق روش کدگذاری در سه مرحلۀ باز، محوری و انتخابی تحلیل شدند. یافته‌ها شامل 80 نشان در کدگذاری باز بود؛ و در کدگذاری محوری در قالب شش مفهوم، محصول، قیمت، مکان، ترویج، سیاستگذاری و مشارکت طبقه‌بندی شدند. در مرحلۀ کدگذاری انتخابی الگوی رفتار ورزشکاران حرفه‌ای ایران با رویکرد بازاریابی اجتماعی تدوین شد. ابزار پژوهش در فاز کمی تحقیق، پرسشنامۀ محقق‌ساخته برگرفته از نتایج کیفی پژوهش بود. نمونه‌گیری در فاز کیفی، هدفمند به روش گلوله‌برفی و در فاز کمی، تصادفی، و طبقه‌بندی‌شده بود. در فاز کمی تحقیق از معادلات ساختاری تحت نرم‌افزار  Smart PLS 3.00به‌منظور ارزیابی الگوی رفتاری ورزشکاران حرفه‌ای ایران استفاده شد. طبق نتایج آزمون t تمامی بارهای عاملی در سطح اطمینان 99% معنا‌دار است و در تدوین الگوی رفتار ورزشکاران حرفه‌ای ایران نقش معنا‌داری را ایفا کرده‌اند.
واژه‌های کلیدی: اجتماعی، بازاریابی، رفتار، ورزشکاران.
متن کامل [PDF 407 kb]   (۱۴۳۶ دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Designing the Behavioral Model of Iran Professional Athletes with a Social Marketing Approach. 3 2019; 6 (23) :33-48
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-927-fa.html

نقوی محبوبه، حسینی سید عماد، رمضانی نژاد رحیم، کشکر سارا. تدوین الگوی رفتاری ورزشکاران حرفه‌ای ایران با رویکرد بازاریابی اجتماعی. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. ۱۳۹۷; ۶ (۲۳) :۳۳-۴۸

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-۱-۹۲۷-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 6، شماره 23 - ( زمستان 1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4710