[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 5، شماره 17 - ( تابستان 1396 ) ::
جلد 5 شماره 17 صفحات 24-9 برگشت به فهرست نسخه ها
تأثیرمؤلفه های هویت برند بر هم هویتی هواداران با برند باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران
اکبر جابری1، سیدنصرالله سجادی2، محمد خبیری3، مجید جلالی فراهانی3
1- استادیار گروه مدیریت ورزشی، دانشکدۀ علوم ورزشی، دانشگاه شهید باهنر کرمان، کرمان، ایران ، Jaberi.27@gmail.com
2- استاد گروه مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
3- دانشیار گروه مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت ‌بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
چکیده:   (4809 مشاهده)
هدف از تحقیق حاضر مطالعۀ تأثیر مؤلفه‌های هویت برند بر هم‌هویتی هواداران با برند باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال ایران بود. روش پژوهش توصیفی-همبستگی و از نوع پیمایشی و کاربردی است و داده‌ها با استفاده از پرسشنامه‌های هویتِ برندِ کو (2009) و ترکیبی از پرسشنامۀ هم‌هویتی هوادار-تیمِ میل و اشفورث (1992) و ون و برنسکامب (1993) گردآوری شد. جامعۀ آماری تحقیق شامل هواداران تیم‌های پرطرفدار لیگ برتر فوتبال ایران بود که 266 نفر از آنها به‌طور تصادفی به‌عنوان نمونۀ آماری تحقیق انتخاب شدند. روایی پرسشنامه با استفاده از نظرهای متخصصان مدیریت ورزشی و مدیریت بازرگانی تأیید و پایایی پرسشنامه براساس آلفای کرونباخ برای کل پرسشنامۀ این تحقیق 0/851 ارزیابی شد. چارچوب مفهومي پژوهش را یک مدل فرضی تشكيل می‌داد که دربرگیرندۀ عناصر هویت دیداری، هویت محصولی، هویت غیرمحصولی، هویت تجربی و  هم‌هویتی هوادار-تیم بود و به‌منظور سنجش روایی و برازش مدل از روش مدل‌يابي معادلات ساختاري استفاده شد که براساس نتايج تحليل مسير، ارتباط متغيرهاي اين پژوهش تأیید شد. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از نرم‌افزار SPSS نسخۀ 20 و AMOS نسخۀ 22 استفاده شد. براساس نتایج پژوهش، هویت دیداری، هویت تجربی، هویت محصولی و هویت غیرمحصولیِ برند، تأثیر مثبت و معناداری بر هم‌هویتی هواداران با برند باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال ایران دارند.
واژه‌های کلیدی: فوتبال، لیگ برتر، هم‌هویتی، هواداران، هویت برند
متن کامل [PDF 469 kb]   (1231 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
فهرست منابع
1. 1. جابری، اکبر؛ سلطان حسینی، محمد؛ نادریان جهرمی، مسعود؛ خزائی پول، جواد (1393). «ارائۀ مدلی برای توسعۀ وفاداری به برند تیم‌های لیگ برتر فوتبال ایران با استفاده از روش مدل‌بندی معادلات ساختاری»، نشریۀ مدیریت ورزشی، دورۀ 6، ش 3، ص 492-475.
2. 2. سجادی، سید نصرالله؛ خبیری، محمد؛ علیزاده گلریزی، ابوالفضل (1392). «عوامل مؤثر بر وفاداری هواداران به برند تیم‌های پرطرفدار لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران»، نشریۀ مطالعات مدیریت ورزشی، ش 18، ص 100-81.
3. 3. سجادی، سید نصرالله (1392). «مدیریت بازاریابی ورزشی با تأکید بر آمیختۀ بازاریابی»، چ اول، تهران: انتشارات پیشگامان توسعه، ص 138-136.
4. 4. هومن، حیدرعلی (1384). «مدلیابی معادلات ساختاری با استفاده از نرم‌افزار لیزرل»، تهران: سمت، ص 162-154.
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The Effect of Brand Identity Elements on Fans’ Identification with Brands of Iran Football Pro League Clubs. 3 2017; 5 (17) :9-24
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-928-fa.html

جابری اکبر، سجادی سیدنصرالله، خبیری محمد، جلالی فراهانی مجید. تأثیرمؤلفه های هویت برند بر هم هویتی هواداران با برند باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1396; 5 (17) :9-24

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-928-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 5، شماره 17 - ( تابستان 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4660