[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 5، شماره 17 - ( تابستان 1396 ) ::
جلد 5 شماره 17 صفحات 86-73 برگشت به فهرست نسخه ها
الگوی مسیر روابط حمایت سازمانی ادراک‌شده، بی‌تفاوتی سازمانی و تصویر سازمانی در سازمان ورزش شهرداری اصفهان
حمیدرضا میرصفیان1، مصطفی افشاری2
1- استادیار گروه مدیریت ورزشی، دانشکدۀ علوم ورزشی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران ، Hamid.Mirsafian@gmail.com
2- استادیار گروه مدیریت ورزشی، پژوهشگاه علوم ورزشی، تهران، ایران
چکیده:   (3789 مشاهده)
پژوهش حاضر با هدف بررسی روابط میان حمایت سازمانی ادراک‌شده، بی‌تفاوتی سازمانی و تصویر سازمانی در سازمان ورزش شهرداری اصفهان و استخراج الگوی مسیر میان متغیر‌های مذکور انجام گرفت. جامعۀ آماری پژوهش شامل کلیۀ کارکنان مشغول به خدمت در سازمان مذکور در سال 1395 بود (293N=) و حجم نمونه‌ای برابر با 167 نفر برای این پژوهش انتخاب شد. در این پژوهش از پرسشنامه‌های حمایت سازمانی ادراک‌شدۀ آیزنبرگر و همکاران (1986)، بی‌تفاوتی سازمانی دانایی‌فرد، حسن‌زاده و سالاریه (1389)، و تصویر سازمانی کازولس، کیم و مافیت (2001) استفاده شد و داده‌های پژوهش با استفاده از روش‌های آماری ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل مسیر تحلیل شد. نتایج پژوهش حاکی از وجود ارتباطات مثبت میان حمایت سازمانی ادراک‌شده با تصویر سازمانی و مؤلفه‌های آن، و ارتباطات معکوس میان بی‌تفاوتی سازمانی و مؤلفه‌های آن با تصویر سازمانی و ابعاد آن است (0/01P≤). نتایج حاصل از تحلیل مسیر نیز نشان داد که حمایت سازمانی ادراک‌شده به‌صورت مستقیم و با ضریب مسیر (0/39=β) و به‌صورت غیرمستقیم و از طریق تأثیر بر بی‌تفاوتی سازمانی (0/40-=β) بر تصویر سازمانی سازمان ورزش شهرداری اصفهان اثرگذار بوده است.
واژه‌های کلیدی: ادراک، بی‌تفاوتی سازمانی، تصویر سازمانی، حمایت سازمانی، سازمان ورزش شهرداری اصفهان، عملکرد شغلی
متن کامل [PDF 418 kb]   (1123 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
فهرست منابع
1. 1. باقری، مصباح‌الهدی؛ عرفانی‌فر، اکبر (1389). «طراحی مدل مؤلفه‌های مؤثر بر تصویر سازمانی دانشگاه امام صادق (ع)»، اندیشه‌های مدیریت راهبردی، ش 4، ص 77-43.
2. 2. پارساضیابری، لیلا؛ شیروانی، علیرضا (1391). «رابطۀ فرهنگ سازمانی با تصویر سازمانی و هویت سازمانی )مطالعۀ موردی حوزۀ ستادی سازمان سما(»، فصلنامۀ رسالت مدیریت دولتی، ش 7، ص 37-29.
3. 3. دانائی‌فرد، حسن (1390). «کاربرد استراتژی پژوهشی نظریۀ داده‌بنیاد در عمل: ساخت نظریۀ بی‌تفاوتی سازمانی»، چ اول، تهران: دانشگاه امام صادق (ع)، ص 48-46.
4. 4. دانایی‌فرد، حسن؛ حسن‌زاده، علیرضا؛ سالاریه، نورا (1389). «طراحی سنجۀ اندازه‌گیری بی‌تفاوتی سازمانی: پژوهش ترکیبی»، اندیشۀ مدیریت راهبردی، دورۀ 4، ش 2، ص 99-72.
5. 5. سورانی، سمیه (1394). «بررسی رابطۀ ابعاد فرهنگ سازمانی ادراک‌شده و تصویر سازمانی در بین دانشجویان (مورد مطالعه: دانشگاه صنعتی اصفهان)»، پایان‌نامۀ کارشناسی‌ارشد، دانشکدۀ علوم تربیتی، دانشگاه اصفهان، ص 73-68.
6. 6. سید نقوی، میرعلی؛ کشاورز حقیقی، مهدی (1390). «مدیریت بی‌تفاوتی کارکنان»، فصلنامۀ منابع انسانی ناجا، ش 26، ص 15-1.
7. 7. شائمی برزکی، علی؛ ابزری، مهدی؛ مؤیدی، زهرا (1393). «تحلیل تأثیر ابعاد مدل ویژگی‌های شغلی هاکمن و اولدهام بر بی‌تفاوتی سازمانی کارکنان (مورد مطالعه: شرکت گاز استان اصفهان)»، مطالعات رفتار سازمانی، دورۀ 10، ش 3، ص 111-89.
8. 8. عریضی، حمیدرضا؛ گل‌پرور، محسن (1390). «الگوی مسیر روابط حمایت سازمانی ادراک‌شده با متغیرهای شغلی، حرفه‌ای و سازمانی»، پژوهش‌های مدیریت در ایران، دورۀ 15، ش 4، ص 173-147.
9. 9. عسگری، بهمن؛ پورسلطانی زرندی، حسین؛ فتاحی، جمال (1392). «ارتباط حمایت سازمانی ادراک‌شده با عملکرد شغلی کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان استان‌های غربی ایران»، نشریۀ مدیریت و فیزیولوژی ورزشی شمال، دورۀ 1، ش 2، ص 28-19.
10. 10. قلی‌پور، آرین؛ پورعزت، علی‌اصغر؛ نقوی حسینی، سید علی‌رضا (1390). «شناسایی عوامل مؤثر بر تصویر سازمانی پلیس»، فصلنامۀ دانش انتظامی، دورۀ 12، ش 4، ص 179-143.
11. 11. کشاورز حقیقی، مهدی (1391). «ارائه الگوی مدیریت بی‌تفاوتی سازمانی کارکنان (مورد مطالعه یک بانک خصوصی)»، پژوهش‌های مدیریت منابع انسانی، دورۀ 12، ش 2، ص 199-183.
12. 12. محمد‌کاظمی، رضا؛ قاسمی، حمید؛ رستم‌بخش، محمدرضا (1390). «شناسایی و تحلیل موانع رفتاری کارآفرینی سازمانی در سازمان تربیت بدنی (وزارت ورزش) کشور»، پژوهش‌های مدیریت ورزشی و علوم حرکتی، ش 2، ص 100-89.
13. 13. مهدوی، مه‌روی (1391). «بررسی تأثیر حمایت سازمانی ادراک‌شده بر تعهد و تمایل به ترک خدمت کارکنان در شرکت مپنا»، پایان‌نامۀ کارشناسی‌ارشد، دانشکدۀ مدیریت، دانشگاه تهران، ص 56-55.
14. 14. نادری، حمدالله؛ بنی فاطمه، حسین؛ حریری اکبری، محمد (1389). «الگوسازی ساختاری رابطه بین بیگانگی و بی‌تفاوتی اجتماعی»، دوفصلنامۀ علوم اجتماعی دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد، دورۀ 6، ش 2، ص 59-29.
15. 15. همتی‌نژاد، مهرعلی؛ حمیدی، مهرزاد؛ اللهیاری، محبوبه (1391). «رابطه حمایت سازمانی ادراک‌شده با رفتار شهروندی سازمانی در کارشناسان آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک ایران»، نشریۀ مدیریت ورزشی، ش 13، ص 43-27.
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Path Model of Relationships of Perceived Organizational Support, Organizational Apathy and Organizational Image in Sport Organization of Municipality of Isfahan. 3 2017; 5 (17) :73-86
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-933-fa.html

میرصفیان حمیدرضا، افشاری مصطفی. الگوی مسیر روابط حمایت سازمانی ادراک‌شده، بی‌تفاوتی سازمانی و تصویر سازمانی در سازمان ورزش شهرداری اصفهان. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1396; 5 (17) :73-86

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-933-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 5، شماره 17 - ( تابستان 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4645