[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 5، شماره 18 - ( پاییز 1396 ) ::
جلد 5 شماره 18 صفحات 59-71 برگشت به فهرست نسخه ها
عوامل مؤثر بر استفاده از کدهای پاسخ سریع (QR) در خرید محصولات ورزشی
علی قائدی1، سردار محمدی 2
1- دانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی و رسانه در ورزش، دانشکدۀ علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاه کردستان، سنندج، ایران
2- استادیار گروه مدیریت ورزشی، دانشکدۀ علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاه کردستان، سنندج، ایران ، sardarmohammadii@gmail.com
چکیده:   (781 مشاهده)
با توجه به افزایش تعداد کاربران تلفن همراه، فناوری تلفن همراه به‌عنوان ابزاری قوی و مفید برای بازاریابی و برقراری ارتباط با مصرف­ کنندگان استفاده می‌شود. یکی از روش ­های برقراری ارتباط، کدهای پاسخ سریع است. بدین منظور تحقیق حاضر با هدف ارائۀ عوامل مؤثر بر استفاده از کدهای پاسخ سریع در محصولات ورزشی با انتخاب 280 نفر از دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه کردستان به‌صورت سرشماری، با روش همبستگی و با استفاده معادلات ساختاری انجام پذیرفت. در مجموع 139 نفر از دانشجویان از این کدها استفاده کرده بودند. با بررسی پیشینه، پرسشنامۀ مناسب با اهداف تحقیق استفاده شد که روایی صوری و محتوایی آن توسط متخصصان و روایی سازۀ آن با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی و همسانی درونی آن از طریق آلفای کرونباخ تأیید شد. به‌منظور تحلیل داده­ ها، آمار توصیفی و استنباطی (مدل معادلات ساختاری) با استفاده از نرم‌افزارهای آماری 22 spss و Amos 22 به‌کار گرفته شد. یافته­ ها نشان دادند مدل ارائه‌شده برازش مناسبی دارد؛ بنابراین مدل و مؤلفه‌های آن می­تواند مدل مناسبی در جهت ارائۀ عوامل مؤثر بر استفاده از کدهای پاسخ سریع در محصولات ورزشی باشد و مورد توجه بازاریابان ورزشی قرار گیرد.
واژه‌های کلیدی: اعتماد درک‌شده، تلفن همراه، کدهای پاسخ سریع، محصولات ورزشی، مدل پذیرش فناوری
متن کامل [PDF 276 kb]   (198 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ghaedi A, Mohammadi S. Factors Influencing Use of Quick Response Codes (QR) in Sport Products Purchase. 3. 2017; 5 (18) :59-71
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-959-fa.html

قائدی علی، محمدی سردار. عوامل مؤثر بر استفاده از کدهای پاسخ سریع (QR) در خرید محصولات ورزشی. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1396; 5 (18) :59-71

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-959-fa.html



دوره 5، شماره 18 - ( پاییز 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 3792