شناسایی میزان تأثیر بازاریابی کارآفرینانه در ایجاد و ارتقای عملکرد بنگاههای کوچک و متوسط ورزشی
|
امیر رحیمی1، ابراهیم علیدوست قهفرخی2 |
1- دانشگاه تربیت مدرس ، a-rahimi@modares.ac.ir 2- دانشگاه تهران |
|
چکیده: (3178 مشاهده) |
هدف این تحقیق، شناسایی میزان تأثیر بازاریابی کارآفرینانه در ایجاد و ارتقای عملکرد بنگاههای کوچک و متوسط ورزشی است. این تحقیق، از نوع توصیفی-پیمایشی است. جامعۀ آماری تحقیق، شامل کارآفرینان برتر ورزشی شهر تهران، شامل تولیدکنندگان و توزیعکنندگان عمدۀ محصولات ورزشی بود و از میان آنها، 103نفر بهعنوان نمونۀ آماری از طریق نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار جمعآوری اطلاعات، پرسشنامۀ محققساخته بود. روایی پرسشنامه 68/0و پایایی آن 85/0=α بهدست آمد. در این تحقیق از آمار توصیفی برای تحلیل متغیرهای جمعیتشناختی و از آمار استنباطی مانند ضریب همبستگی پیرسون، آزمون دوربین-واتسون و آزمون رگرسیون خطی، استفاده شد. در نهایت، یافتههای تحقیق و همچنین نتایج حاصل از آزمون رگرسیون نشان داد که هر یک از ابعاد هفتگانۀ بازاریابی کارآفرینانه (بهجز بعد اهرم کردن منابع) تأثیر مثبت و معناداری در ایجاد و ارتقای عملکرد کسبوکارهای کوچک و متوسط ورزشی دارند. |
|
واژههای کلیدی: بازاریابی، بازاریابی کارآفرینانه، بنگاه ورزشی، بنگاههای کوچک و متوسط، ورزش. |
|
متن کامل [PDF 193 kb]
(944 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي
|
|
|
|
|
ارسال پیام به نویسنده مسئول |
|