[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 4، شماره 15 - ( زمستان 1395 ) ::
جلد 4 شماره 15 صفحات 69-80 برگشت به فهرست نسخه ها
تأثیر ابعاد بازاریابی حسی بر توسعۀ خدمت جدید در باشگاه های بدنسازی
سیدعماد حسینی1، محمد پورکیانی1، علی افروزه 2
1- استادیار گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
2- دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران ، a.afruzeh@gmail.com
چکیده:   (380 مشاهده)
هدف مطالعۀ حاضر بررسی تأثیر بازاریابی حسی بر توسعۀ خدمت جدید در باشگاه­ های بدنسازی است. این پژوهش کاربردی و از نظر گردآوری داده­ ها، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعۀ آماری پژوهش مشتریان باشگاه­ های بدنسازی در شهر تهران تشکیل بودند. نمونه­ گیری به‌صورت خوشه ­ای انجام گرفت و حجم نمونه 200 نفر در نظر گرفته شد. ابزار اصلی گردآوری پرسشنامۀ محقق‌ساخته­ای بود که روایی و پایایی آن توسط آلفای کرونباخ و تحلیل اکتشافی تأیید شد. به‌منظور تجزیه‌وتحلیل آماری از آمار توصیفی و روش مدل­ یابی معادلات ساختاری در نرم‌افزار لیزرل استفاده شد. نتایج نشان داد حس شنوایی مهم‌ترین حس در درک توسعۀ خدمت جدید توسط مشتریان است، و پس از آن حواس بویایی، لامسه، چشایی و بینایی قرار گرفتند. نتایج نشان داد به‌طور کلی بازاریابی حسی تأثیر معنا‌داری بر توسعۀ خدمت جدید دارد. براساس نتایج پژوهش پیشنهاد می­ شود مدیران باشگاه­ های بدنسازی برای توسعۀ خدمت جدید و به‌تبع آن افزایش رضایت­مندی و وفاداری مشتریان از تمام حواس در بازاریابی استفاده کنند.
 
واژه‌های کلیدی: بازاریابی حسی، باشگاه های بدنسازی، تحلیل عاملی، توسعۀ خدمت جدید، خدمات
متن کامل [PDF 285 kb]   (423 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
فهرست منابع
1. 1. حسینی، سید عماد؛ پورکیانی، محمد؛ افروزه، علی (1394). «تأثیر بازاریابی حسی بر افزایش هواداران لیگ برتر فوتبال ایران»، نهمین همایش بین‌المللی تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران.
2. 2. رضایی کهن، سمیرا (1387). «انتظارات مشتریان از کیفیت خدمات مراکز آمادگی جسمانی شهر مشهد»، پایان‌نامۀ کارشناسی‌ارشد، دانشکدۀ تربیت بدنی، دانشگاه فردوسی مشهد، ص 35-6.
3. 3. رضوانی، محمد؛ مبارکی، محمدحسین؛ ایران‌نژاد پاریزی، الهام (1394). «بازاریابی حسی و توسعۀ خدمت جدید، مورد مطالعه: بانک رسالت»، چشم‌انداز مدیریت بازرگانی، ش 17، ص 197-181.
4. 4. سجادی، سید نصرالله؛ محمودی، احمد؛ گودرزی، محمود؛ میزانی، مهران (1390). «مقایسۀ کیفیت خدمات ارائه‌شده در باشگاه‌های ورزشی دولتی و خصوصی شهر تهران از دیدگاه مشتریان»، پژوهش‌های مدیریت ورزشی و علوم حرکتی، سال اول، ش دوم، ص 48-33.
5. 5. طالعی‌فر، رضا؛ حاتمی نسب، سید حسن (1390). «بررسی چالش‌های توسعۀ محصول جدید در بنگاه‌های کوچک و متوسط، مطالعۀ موردی: صنایع غذایی و کشاورزی استان فارس»، نشریۀ رشد فناوری، ش 27، ص 44-31.
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The Effect of Sensory Marketing Dimensions on New Service Development In Gym Clubs. 3. 2017; 4 (15) :69-80
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-866-fa.html

حسینی سیدعماد، پورکیانی محمد، افروزه علی. تأثیر ابعاد بازاریابی حسی بر توسعۀ خدمت جدید در باشگاه های بدنسازی. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1395; 4 (15) :69-80

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-866-fa.html



دوره 4، شماره 15 - ( زمستان 1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.049 seconds with 807 queries by yektaweb 3600