[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 6، شماره 20 - ( بهار 1397 ) ::
جلد 6 شماره 20 صفحات 9-20 برگشت به فهرست نسخه ها
ارائۀ یک مدل سه‌بعدی از چالش‌های توسعۀ تجارت الکترونیک در صنعت ورزش کشور
میثم رحیمی زاده 1، سیدنصرالله سجادی2، محمود گودرزی2، مجید جلالی فراهانی3
1- دانش‌آموختۀ دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران ، meysam.rahimizadeh@gmail.com
2- استاد گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
3- دانشیار گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
چکیده:   (475 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر، ارائۀ یک مدل سه‌بعدی از چالش‌های توسعۀ تجارت الکترونیک در صنعت ورزش کشور است. پژوهش حاضر توصیفی و از نوع پیمایشی است. جامعۀ آماری پژوهش شامل متخصصان و صاحب‌نظران آشنا با موضوع تجارت الکترونیک و بازاریابی ورزشی است که حجم آماری حدود‌220‌ نفر تخمین زده ‌شد. با توجه به حجم جامعۀ آماری تمام جامعه به‌عنوان نمونۀ آماری انتخاب شدند. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از روش آزمون تی تک‌نمونه‌ای و آزمون تحلیل واریانس فریدمن برای رتبه‌بندی چالش‌ها استفاده شد. نتایج نشان داد که چالش‌های فنی و همچنین چالش‌های فرهنگی-اجتماعی مانع پیاده‌سازی تجارت الکترونیک در صنعت ورزش کشور نیست، ولی چالش‌های مدیریتی مانع پیاده‌سازی تجارت الکترونیک در صنعت ورزش کشور است. رتبه‌بندی چالش‌های سه‌گانه به‌ترتیب عبارت بود از: 1. چالش‌های مدیریتی، 2. چالش‌های‌ فرهنگی-اجتماعی و 3. چالش‌های فنی. در انتها مدل سه‌بعدی از چالش‌های پیاده‌سازی تجارت الکترونیک در صنعت ورزش کشور ارائه شد. با توجه به اینکه امروزه فضای بازار از شکل سنتی خود به سمت الکترونیک تغییر یافته است، ازاین‌رو باشگاه‌ها و فدراسیون‌ها و تمامی مشاغل مرتبط با ورزش باید با این تغییر همراه شوند.
واژه‌های کلیدی: تجارت الکترونیک، چالش، صنعت، موانع، ورزش
متن کامل [PDF 273 kb]   (292 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
فهرست منابع
1. 1. بقایی راوری، جواد؛ مقدسی، علیرضا (1386). «ارائۀ یک مدل سه‌بعدی از چالش‌های پیاده‌سازی تجارت الکترونیک در ایران»، مجلۀ علمی پژوهشی دانش و توسعه، ش 19، ص 113-83.‎
2. 2. غلامیان، جواد؛ شجیع، رضا (1385). «بررسی وضعیت وب‌سایت سازمان‌ها و فدراسیون ورزشی ایران براساس معیارهای عمومی و تخصصی ارزیابی»، چهارمین همایش علمی دانشجویی تربیت بدنی، دانشگاه الزهرا، تهران، ص 93-89.
3. 3. فیضی، کامران؛ مقدسی، علیرضا (1383). «موانع و راهکارهای شکل‌گیری دولت الکترونیک در ایران»، توسعه و مدیریت، ش 22، ص 45-44.
4. 4. کمالی، کامل (1387). «بازاریابی و مدیریت بازار»، تهران: انتشارات پژوهشکدۀ بیمه، ص 190-187.
5. 5. یوسفی، بهرام؛ طاهری، حمیدرضا؛ شجاعی، وحید (1386). «بررسی وضعیت بازاریابی ورزشی از طریق اینترنت در ایران با تأکید بر عناصر 4p»، پژوهش در علوم ورزشی، ش 15، ص 95-81.
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Rahimizadeh M, Sajadi S N, Goodarzi M, Jalali Farahani M. A 3-Dimensional Model of E-Commerce Development Challenges in the Sport Industry in Iran. 3. 2018; 6 (20) :9-20
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1065-fa.html

رحیمی زاده میثم، سجادی سیدنصرالله، گودرزی محمود، جلالی فراهانی مجید. ارائۀ یک مدل سه‌بعدی از چالش‌های توسعۀ تجارت الکترونیک در صنعت ورزش کشور. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1397; 6 (20) :9-20

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1065-fa.html



دوره 6، شماره 20 - ( بهار 1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 29 queries by YEKTAWEB 3792