[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 7، شماره 25 - ( تابستان 1398 ) ::
جلد 7 شماره 25 صفحات 105-93 برگشت به فهرست نسخه ها
ارائۀ مدل ساختاری نقش توسعۀ گردشگری ورزشی بر جذب تماشاچی با میانجی‌گری تبلیغات در رویدادهای کشتی مطالعۀ موردی: لیگ حرفه‌ای کشتی آزاد و فرنگی
مجتبی مولایی1 ، مهدی کهندل2، عباس خدایاری3، کوروش قهرمان تبریزی4
1- دانشگاه آزادزرند
2- دانشاه آزاد کرج ، kohandel.m.2019@gmail.com
3- دانشگاه آزاد کرج
4- دانشگاه شهیدباهنرکرمان
چکیده:   (2608 مشاهده)
 پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش توسعۀ گردشگری ورزشی بر جذب تماشاچی با میانجی‌گری تبلیغات در رویدادهای کشتی تدوین شده است. پژوهش حاضر از نوع روش تحقیق آمیخته و از لحاظ هدف تحقیق، کاربردی توسعه‌ای و از نوع پژوهش‌های میدانی است. جامعۀ آماری پژوهش در بخش کیفی شامل اعضای کمیسیون گردشگری ورزشی کمیتۀ ملی المپیک و مدیران فدراسیون کشتی، وزارت ورزش و کمیتۀ ملی المپیک و همچنین در بخش کمی شامل تماشاچیان حاضر در فینال رقابت‌های لیگ حرفه‌ای کشتی بود که به روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند. به‌منظور گردآوری اطلاعات از پرسشنامه‌های محقق‌ساخته استفاده شد که روایی صوری، روایی سازه و پایایی پرسشنامه‌ها بررسی و تأیید شد. نتایج پژوهش با استفاده از روش مدل‌یابی معادلات ساختاری نشان داد که توسعۀ گردشگری ورزشی با ضریب اثر مستقیم (87/0=β) تأثیر مثبت و معناداری بر جذب تماشاچی دارد، اما ضریب اثر مستقیم تبلیغات (013/0- =β) نشان از عدم تأثیر معنادار تبلیغات بر مقولۀ جذب تماشاچی دارد. همچنین اثر غیرمستقیم و معنادار توسعۀ گردشگری ورزشی بر جذب تماشاچی  (006/0- =β) مشاهده نشد و تبلیغات نقش میانجی ایفا نمی‌کند.
واژه‌های کلیدی: تبلیغات، تماشاچی، کشتی، گردشگری ورزشی، لیگ حرفه‌ای.
متن کامل [PDF 873 kb]   (720 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

molaei M. Designing the Structural Model of the Role of Sport Tourism Development in Attracting Spectators Using the Mediating Role of Advertising in Wrestling Events (Case Study: Professional League of Freestyle and Greco-Roman Wrestling) . 3 2019; 7 (25) :93-105
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1162-fa.html

مولایی مجتبی، کهندل مهدی، خدایاری عباس، قهرمان تبریزی کوروش. ارائۀ مدل ساختاری نقش توسعۀ گردشگری ورزشی بر جذب تماشاچی با میانجی‌گری تبلیغات در رویدادهای کشتی مطالعۀ موردی: لیگ حرفه‌ای کشتی آزاد و فرنگی . رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1398; 7 (25) :93-105

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1162-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 7، شماره 25 - ( تابستان 1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4645