[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 8، شماره 28 - ( بهار 1399 ) ::
جلد 8 شماره 28 صفحات 70-57 برگشت به فهرست نسخه ها
اولویت¬بندی اهمیت مؤلفه¬های تبلیغات از طریق پیامک و فضای مجازی در جذب مشتری در اماکن ورزشی استان مازندران
برانوش نیک بین 1، حسین علوی2 ، امین توکلی3
1- دکتری مدیریت رفتاری، مشاور وزیر ورزش و جوانان و مدیرکل وزارتی، تهران، ایران ، beranooshnikbin@yahoo.com
2- استادیار گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشکده فنی و حرفه‌ای محمودآباد، دانشگاه فنی و حرفه‌ای، مازندران، ایران.
3- کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی مؤسسه غیردولتی شفق تنکابن، ایران.
چکیده:   (2159 مشاهده)
 
هدف از این پژوهش بررسی نقش تبلیغات از طریق پیامک و فضای مجازی با جذب مشتری در اماکن ورزشی استان مازندران بود. روش انجام تحقیق حاضر توصیفی و از نوع همبستگی بوده که به شکل میدانی صورت گرفته است. جامعة آماری پژوهش را کلیة افراد مراجعه‌کننده به اماکن ورزشی استان مازندران تشکیل دادند که با توجه به نامحدود بودن تعداد جامعه و استفاده از جدول مورگان 384 نفر به‌عنوان نمونة آماری به‌طور تصادفی انتخاب شد. به‌منظور جمع­آوری داده­ها از دو پرسشنامة محقق‌ساخته در مورد تبلیغات اینترنتی (14 سؤال با 5 مؤلفه) و پیامک تبلیغاتی (11 سؤال با 5 مؤلفه)استفاده شد. همچنین برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از روش‌های آماری توصیفی و استنباطی (کلموگراف اسمیرنوف و آزمون دوجمله‌ای) در سطح معناداری (05/0<P) استفاده شد. نتایج نشان داد، 5 مؤلفه شامل وجود اطلاعات جامع از محصول در پیامک تبلیغاتی، وجود اطلاعات تماس معتبر، آشنا بودن فرستندة پیامک تبلیغاتی، شكل ظاهري و نوشتاري پیامک تبلیغاتی، قيمت خدمات و عوامل كمي ترغیب‌کننده مشتری در پیامک‌های تبلیغاتی و نیز 5 مؤلفه عوامل مرتبط با محصول، عوامل ارتباطي (زيرساختارھاي محیط انتشار تبلیغ)، عوامل انساني (كاربر اينترنتي) و بعد عوامل محتوايي در تبلیغات اینترنتی بر جذب مشتری اثرگذارند. با توجه به یافته­های پژوهش پیشنهاد می­شود مدیران اماکن ورزشی استان مازندران برای جذب بیشتر مشتری از تبلیغات پیامکی و نیز اینترنتی بهره جویند و نیز با رعایت اصول و عوامل اثرگذار در طراحی پیامک‌های تبلیغاتی و نیز تبلیغات اینترنتی، جذابیت در تبلیغ را برای توجه هرچه بیشتر مشتری ایجاد کنند.
واژه‌های کلیدی: اماکن ورزشی، تبلیغات، جذب مشتری، فضای مجازی.
متن کامل [PDF 289 kb]   (886 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

nikbin B, alavi H, tavakoli A. Prioritizing the Importance of SMS Advertising and Virtual Advertising in CustomersAttraction in Sports Venues of Mazandaran Province . 3 2020; 8 (28) :57-70
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1206-fa.html

نیک بین برانوش، علوی حسین، توکلی امین. اولویت¬بندی اهمیت مؤلفه¬های تبلیغات از طریق پیامک و فضای مجازی در جذب مشتری در اماکن ورزشی استان مازندران. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1399; 8 (28) :57-70

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1206-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 8، شماره 28 - ( بهار 1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4645