[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 8، شماره 30 - ( پاییز 1399 ) ::
جلد 8 شماره 30 صفحات 22-9 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی نقش آمیختة بازاریابی در قدرت برند پوشاک ورزشی
امین دهقان قهفرخی 1، رضا حیدری2
1- استادیار گروه مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران. ، a_dehghan@ut.ac.ir
2- دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
چکیده:   (2423 مشاهده)
هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش آمیختۀ بازاریابی بر قدرت برند پوشاک ورزشی است. پژوهش حاضر از لحاظ ماهیت و هدف از نوع کاربردی و از نظر روش بررسی، توصیفی ـ همبستگی است. جامعه و نمونة آماری شامل مشتریانی است که حداقل یک بار از نمایندگی‌های مجاز برندهای ورزشی داخلی و خارجی ذکرشده در پرسشنامه، پوشاک ورزشی خرید کرده‌اند. با توجه به جدول مورگان حداقل تعداد نمونة مورد نیاز 384 برآورد شد. ابزار تحقیق پرسشنامه آمیختۀ بازاریابی و قدرت برند بود. روایی محتوایی به تأیید 11 تن از استادان و متخصصان مدیریت ورزشی رسید. همچنین برای پایایی پرسشنامه از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد که آلفای پرسشنامه آمیختۀ بازاریابی برابر با 86/0 و آلفای پرسشنامه قدرت برند برابر با 85/0 بود که نشان‌دهندة پایایی بالای پرسشنامه است. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از آمار توصیفی برای توصیف ویژگی‌های جمعیت‌شناختی پاسخ‌دهندگان و میانگین مؤلفه‌ها استفاده شد و در قسمت آمار استنباطی از آزمون‌های کولموگروف ـ اسمیرنوف، آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه با استفاده از نرم‌افزار اس.پی.اس.اس نسخة 22 استفاده شد. براساس یافته‌های پژوهش مشخص شد که بین مؤلفه‌های آمیختة بازاریابی با قدرت برند رابطة خطی وجود دارد. با توجه به نتایج پژوهش پیشنهاد می‌شود که تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک ورزشی برای افزایش قدرت برند خود به عوامل نهفته در عناصر محصول، قیمت، ترویج و توزیع توجه کافی و لازم را داشته باشند.
واژه‌های کلیدی: آمیخته بازاریابی، برند، بازاریابی ورزشی، پوشاک ورزشی، قدرت برند.
متن کامل [PDF 229 kb]   (1901 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Dehghan Ghahfarrokhi A, Heydari R. Investigating the Role of Marketing Mix in Brand Strength of Sportswear . 3 2020; 8 (30) :9-22
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1288-fa.html

دهقان قهفرخی امین، حیدری رضا. بررسی نقش آمیختة بازاریابی در قدرت برند پوشاک ورزشی. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1399; 8 (30) :9-22

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1288-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 8، شماره 30 - ( پاییز 1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4645