طراحی چارچوب مدل مالکیت هواداران در باشگاه استقلال
|
احمد اسدی نیا 1، نوشین بنار2 ، مهرعلی همتی نژاد3 ، محمد خبیری4 ، شهرام شفیعی5 |
1- دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه گیلان ، ahmadasadinaia@yahoo.com 2- استادیار، دانشگاه گیلان 3- استاد، دانشگاه گیلان 4- دانشیار، دانشگاه تهران 5- استادیار،دانشگاه گیلان |
|
چکیده: (2483 مشاهده) |
هدف از این تحقیق طراحی چارچوب مدل مالکیت هواداران در باشگاه استقلال بود. این تحقیق به روش کیفی و با ماهیت کاربردی_اکتشافی و با استفاده از نظریه دادهبنیاد انجام گرفت. جامعه آماری تحقیق را مدیران حوزه باشگاهداری فوتبال، اساتید مدیریت ورزشی و روزنامهنگاران ورزشی تشکیل میدادند که با موضوع مالکیت باشگاههای فوتبال آشنا بودند. از طریق نمونهگیری نظری و براساس مصاحبههای عمیق با 8 تن از کارشناسان، دادههای تحقیق جمعآوری شد. براساس نظریه دادهبنیاد و با رویکرد نظاممند، دادهها در سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی، تجزیهوتحلیل شدند. برای اعتبارسنجی دادهها نیز از دو روش بازکدگذاری توسط محقق و بازبینی اعضا استفاده شد. براساس پارادایم کدگذاری، چارچوب نهایی مدل مالکیت هواداران در باشگاه استقلال، در قالب شرایط علّی، شرایط زمینهای، شرایط مداخلهگر، راهبردها و پیامدها شناسایی شد. با توجه به یافتههای تحقیق، پیشنهاد میشود ضمن رفع موانع موجود؛ بسترهای قانونی، فرهنگی و آموزشی لازم برای واگذاری باشگاه استقلال به هواداران فراهم گردد تا از این طریق پیامدهای مالی، اجتماعی و پاسخگویی حاصل گردد. |
|
واژههای کلیدی: باشگاه استقلال، فوتبال، مالکیت، نظریه دادهبنیاد، هواداران |
|
متن کامل [PDF 771 kb]
(680 دریافت)
|
نوع مطالعه: كاربردي |
موضوع مقاله:
تخصصي
|
|
|
|
|
ارسال پیام به نویسنده مسئول |
|