:: دوره 8، شماره 29 - ( تابستان 1399 ) ::
جلد 8 شماره 29 صفحات 86-73 برگشت به فهرست نسخه ها
مدل بازاریابی ورزشی رسانه‌های اجتماعی
آرمین امانتی 1، سید نصراله سجادی2 ، حسین رجبی نوش آبادی3 ، مهرزاد حمیدی4
1- دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران، کیش، ایران ، armin.amanati@ut.ac.ir
2- استاد مدیریت ورزشی، دانشگاه تهران، ایران
3- استادیار مدیریت ورزشی پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران، کیش، ایران
4- دانشیار مدیریت ورزش دانشگاه تهران، ایران، تهران
چکیده:   (3182 مشاهده)
 هدف از پژوهش حاضر، طراحی مدل بازاریابی ورزشی رسانه‌های اجتماعی بود. روش پژوهش حاضر کیفی و از نوع گراندد تئوری با رویکرد استراوس و کوربین بود. اطلاعات مورد نیاز با استفاده از مطالعات اسنادی و مصاحبۀ نیمه‌ساختاریافته با خبرگان به‌دست آمد. جامعة آماری پژوهش شامل استادان و مدیران ورزشی آگاه به بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بودند. روش نمونه‌گیری به‌صورت غیرتصادفی و هدفمند بود و مصاحبه با 13 نفر از خبرگان تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها، از روش کدگذاری باز، محوری و گزینشی استفاده شد. در اثر تجزیه‌وتحلیل داده‌ها 5 مقولۀ اصلی، 25 مقولۀ فرعی و 317 مفهوم یا کد باز شناسایی شد. در نهایت مدل پارادایمی بازاریابی ورزشی رسانه‌های اجتماعی ارائه شد. بر این اساس منابع انسانی، نیروی متخصص، آموزش و داوطلب به‌عنوان مهم‌ترین عوامل علی مدل شناسایی شدند. عوامل قدرت رسانه‌های اجتماعی، تفاوت رسانه‌های سنتی و نوین، گرایش به سیستم‌های دیجیتال، دسترسی آسان، دسته‌بندی مخاطب، قیمت، جست‌وجو، رسانه‌های کاغذی و ناکارامدی رسانه‌های سنتی به‌عنوان مهم‌ترین عوامل زمینه‌ای شناسایی شدند. عوامل مداخله‌گر مدل نیز شامل محدودیت، زیرساخت و ناآگاهی مدیران می‌شدند. در نهایت راهبردها شامل ترویج، ارتباطات، وفاداری، تولید محتوا، برندسازی، اعتمادسازی و روابط عمومی پیشنهاد شدند.  به‌نظر می‌رسد مدیران با اجرای مدل بازاریابی رسانه‌های اجتماعی ورزشی می‌تواند از دستاوردهای آن در سازمان‌های ورزشی بهره‌مند شوند.
واژه‌های کلیدی: بازاریابی، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، رسانه‌های اجتماعی.
متن کامل [PDF 306 kb]   (1428 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 8، شماره 29 - ( تابستان 1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها