[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 10، شماره 38 - ( پاییز 1401 ) ::
جلد 10 شماره 38 صفحات 42-29 برگشت به فهرست نسخه ها
تدوین الگوی بازاریابی از طریق اینترنت در ورزش: مورد مطالعه شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی
نگین روفه گری نژاد1 ، ابوالفضل فراهانی 2، علی محمد صفانیا3 ، علی اصغر درودیان4
1- دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی ، دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی،واحد تهران شمال ، ایران
2- استاد تمام ، گروه تربیت بدنی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران ، afarahani@pnu.ac.ir
3- استاد گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران
4- استادیار گروه تربیت بدنی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال، تهران، ایران
چکیده:   (1211 مشاهده)
 پیشرفت‌های علمی تمامی حوزه‌ها را درگیر خود نموده‌ است. صنعت ورزش برای جا نماندن از سایر صنایع ناچار به استفاده از روش‌های نوین بازاریابی است. بنابراین این تحقیق باهدف تدوین الگوی بازاریابی الکترونیکی در ورزش انجام شد. روش تحقیق توصیفی – همبستگی و پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه مدیران، اساتید و کارشناسان آشنا با تجارت الکترونیک و بازاریابی ورزشی با شرط حداقل 3 سال سابقه تجربی یا مطالعاتی به تعداد حدود 5000 نفر بود. 384 نفر به روش نمونه‌گیری تصادفی نسبی به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. از پرسشنامه محقق ساخته بعد از تائید روایی صوری، روایی محتوا، روایی سازه و پایایی برای جمع‌آوری اطلاعات استفاده شد. پس از جمع‌آوری داده‌ها، از طریق  نرم‌افزارهای آماری اقدام به تجزیه‌وتحلیل داده‌ها شد.  همچنین از بین عوامل موثر بر بازاریابی از طریق اینترنت در شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی بالاترین بار عاملی مربوط به عوامل حقوقی و عوامل مدیریتی بود. می‌توان گفت که عدم استفاده از روش‌های نوین در بازاریابی ورزشی به ویژه روش‌های مبتنی بر اینترنت، بازدهی و بهره وری شرکت‌های ورزشی را پایین آورده و قدرت رقابت را از آن‌ها خواهد گرفت.
واژه‌های کلیدی: بازاریابی الکترونیکی، بازاریابی ورزشی، صنع ورزش، شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی
متن کامل [PDF 592 kb]   (890 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

roufegari nrjad N, farahani A, safania A M, doroudian A A. Developing an Internet Marketing Model in Sports: A Case Study of Sports Facilities Development and Maintenance Company. 3 2022; 10 (38) :29-42
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1677-fa.html

روفه گری نژاد نگین، فراهانی ابوالفضل، صفانیا علی محمد، درودیان علی اصغر. تدوین الگوی بازاریابی از طریق اینترنت در ورزش: مورد مطالعه شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1401; 10 (38) :29-42

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1677-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 10، شماره 38 - ( پاییز 1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4645