[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 10، شماره 38 - ( پاییز 1401 ) ::
جلد 10 شماره 38 صفحات 66-55 برگشت به فهرست نسخه ها
آزمون مدل وفاداری برند و انواع مشتریان در صنعت پوشاک ورزشی ایران
پروین پادزهری1 ، سید نصراله سجادی2 ، حسین رجبی نوش آبادی 3، مهرزاد حمیدی4
1- دانشجوی دکتری، مدیریت ورزشی، دانشکده علوم تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران، کیش، ایران
2- استاد تمام، دانشکده علوم تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران، کیش، ایران
3- استادیار، دانشکده علوم تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران، کیش، ایران ، horajabi@ut.ac.ir
4- دانشیار، دانشکده علوم تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران، کیش، ایران
چکیده:   (1278 مشاهده)
 هدف از این مطالعه آزمون مدل وفاداری برند و انواع مشتریان (مشتریان تنوع‌گرا و دوآتیشه) در صنعت پوشاک ورزشی ایران بود که به صورت موردی در باشگاه‌های بدنسازی استان فارس انجام شد.
روش این تحقیق توصیفی از نوع همبستگی بود که به صورت معادلات ساختاری انجام شد. 350 نفر به صورت داوطلبانه در این مطالعه شرکت کردند. از پرسشنامه وفاداری برند (آکر، 1996) که شامل عوامل نام برند، کیفیت، قیمت،، طرح برند، تبلیغات، محیط فروشگاه و کیفیت خدمات بود استفاده شد. پرسشنامه به صورت الکترونیکی در بین شرکت کنندگان توزیع شد. نتایج با استفاده از آزمون های آماری تابع تشخیصی، تحلیل مسیر و تی مستقل تحلیل شد.
به طور کلی نتایج نشان داد که قیمت، تبلیغات، کیفیت محصول و محیط فروشگاه با نام برند ارتباط معنی داری دارند اما برای کیفیت خدمات و طرح برند این ارتباط معنی دار نبود. همچنین، مقایسه دیدگاه‌ها بین مشتریان دوآتیشه و مشتریان تنوع‌گرا نسبت به نام برند، کیفیت محصولات، قیمت، فاکتور محیط فروشگاه و تبلیغات تفاوت معنی داری داشت. اما در شاخص های طرح برند و کیفیت خدمات تفاوت معنی داری مشاهده نشد.
با توجه به این نتایج پیشنهاد می­شود که شرکت­های پوشاک ورزشی ایران با توجه به نوع مشتریان به قیمت، کیفیت محصول و محیط فروشگاه توجه ویژه ای داشته باشند تا بتوانند برند خود را هرچه بهتر در رقابت بازار محصولات ورزشی حفظ کنند و مشتریان به آن ها وفاداری داشته باشند.
واژه‌های کلیدی: برند، پوشاک ورزشی، باشگاه های بدنسازی، وفاداری.
متن کامل [PDF 425 kb]   (376 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Padzahri P, Sajjadi S N, Rajabi Noush Abadi H, Hamidi M. Testing the brand loyalty model and types of customers in the Iranian sportswear industry. 3 2022; 10 (38) :55-66
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1766-fa.html

پادزهری پروین، سجادی سید نصراله، رجبی نوش آبادی حسین، حمیدی مهرزاد. آزمون مدل وفاداری برند و انواع مشتریان در صنعت پوشاک ورزشی ایران. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1401; 10 (38) :55-66

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1766-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 10، شماره 38 - ( پاییز 1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4645