[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 2، شماره 5 - ( تابستان 1393 ) ::
جلد 2 شماره 5 صفحات 88-75 برگشت به فهرست نسخه ها
تحلیل ارتباط عِلی ارزش ویژة برند و وفاداری هواداران باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران
داود نصراصفهانی1، فرشاد تجاری2، علی زارعی3، محمدرضا اسمعیلی4
1- دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایران
2- دانشکدۀ تربیت ‌بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایران ، Farshad.Tojari@gmail.com
3- دانشکدۀ تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایران
4- دانشکدۀ تربیت ‌بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایران
چکیده:   (6366 مشاهده)

هدف از تحقیق حاضر، تحلیل ارتباط عِلی ارزش ویژۀ برند و وفاداری هواداران باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال ایران (93-1392) بود. تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت از نوع تحقیقات عِلی بود که به‌صورت پیمایشی انجام گرفت. جامعۀ آماری تحقیق را هواداران باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال تشکیل می‌دادند. حجم نمونه با استفاده از فرمول آماری 1058 نفر تخمین زده شد. ابزار اندازه‌گیری پرسشنامۀ محقق‌ساخته بود که اعتبار و روایی آن برای این تحقیق مورد آزمون قرار گرفت (ضریب آلفای کرونباخ 0/90). به‌منظور تحلیل داده‌های حاصل از نرم‌افزار SPSS نسخۀ 20 و AMOS Graphics نسخۀ 21 استفاده شد. نتایج نشان داد که هم مدل‌های عاملی و هم ساختاری پژوهش از برازش مناسبی برخوردارند. در مورد هر دو نوع مدل، تمامی شاخص‌های برازش در دامنۀ قابل ‌قبول قرار داشتند که همگی بر قابل ‌قبول بودن مدل‌های مورد نظر به لحاظ کمی و آماری دلالت دارند. براساس نتایج می‌توان گفت که متغیر ارزش ویژۀ برند تأثیر عِلی مثبت و معناداری با شدت بسیار قوی روی متغیر وفاداری هواداران داشته است. همچنین با توجه به ضریب مسیر استاندارد به‌دست‌آمده، استنباط می‌شود که متغیر ارزش ویژۀ برند توان تبیین 96 درصد از تغییرات مربوط به متغیر وفاداری هوادار را داراست.

واژه‌های کلیدی: آگاهی از برند، تداعیات برند، کیفیت درک‌شده، وفاداری رفتاری، وفاداری نگرشی
متن کامل [PDF 725 kb]   (3583 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The Analysis of Causal Relationship between Brand Equity and Loyalty of the Fans of Iran Football Premier League Clubs. 3 2014; 2 (5) :75-88
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-350-fa.html

نصراصفهانی داود، تجاری فرشاد، زارعی علی، اسمعیلی محمدرضا. تحلیل ارتباط عِلی ارزش ویژة برند و وفاداری هواداران باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1393; 2 (5) :75-88

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-350-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 2، شماره 5 - ( تابستان 1393 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4710