[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 4، شماره 15 - ( زمستان 1395 ) ::
جلد 4 شماره 15 صفحات 21-9 برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی مدل مدیریتی هویت شرکتی باشگاه‌های فوتبال لیگ برتر ایران
رزگار محمدی1، محمود گودرزی2، سیدنصرالله سجادی2، مجید جلالی فراهانی3
1- دانش‌آموختۀ دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران ، mohammadirizgar@gmail.com
2- استاد گروه مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
3- دانشیار گروه مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
چکیده:   (5423 مشاهده)
هدف از تحقیق حاضر، طراحی مدل مدیریتی هویت شرکتی باشگاه­ های فوتبال لیگ برتر ایران بود. روش تحقیق آمیخته و از نوع اکتشافی متوالی بود. جامعۀ آماری تحقیق در بخش کیفی شامل استادان دانشگاهی با تخصص بازاریابی ورزش، اعضای کمیتۀ بازاریابی فدراسیون فوتبال و مدیران باشگاه ­های فوتبال لیگ برتر کشور و در بخش کمی شامل دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشتۀ مدیریت ورزشی دانشگاه ­های کشور بود. روش نمونه‌گیری در بخش کیفی به‌صورت نظری بود و مصاحبه با خبرگان تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت. نمونه‌گیری از جامعۀ آماری دانشجویان مدیریت ورزشی به‌صورت خوشه­ ای چندمرحله‌ای بود. ابزار تحقیق در بخش کیفی مصاحبه بود و در بخش کمی پرسشنامه­ ای مطابق با عوامل شناسایی‌شده طراحی شد. روایی و پایایی پرسشنامه پیش از استفاده بررسی و تأیید شد. از تحلیل عاملی تأییدی برای بررسی روایی سازۀ پرسشنامه­ و از مدل‌یابی معادلات ساختاری با نرم‌افزار لیزرل، برای ارائۀ مدل استفاده شد. نتایج آزمون مدل تحقیق در مطالعۀ دانشجویان نشان داد که برازش مدل با داده‌ها مناسب است و ضریب تأثیر هفت عامل بر هویت شرکتی باشگاه­های حرفه­ ای فوتبال معنا‌دار بودند.
واژه‌های کلیدی: شخصیت، فرهنگ، نمادگرایی، هواداران باشگاه، هویت شرکتی
متن کامل [PDF 320 kb]   (1354 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
فهرست منابع
1. 1. آنسلم، استراس؛ جولیت، کوربین (1385). «اصول روش تحقیق کیفی: نظریۀ مبنایی، رویه‌ها و شیوه‌ها»، ترجمۀ بیوک محمدی، چ اول، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، ص 17.
2. 2. بازرگان، عباس (1389). «روش‌های تحقیق کیفی و آمیخته، رویکردهای متداول در علوم رفتاری»، چ دوم، تهران: نشر دیدار، ص 47-32.
3. 3. بنسبردی، علی (1393). «مدلسازی عوامل مؤثر بر گسترش برند باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال»، رسالۀ دکتری، دانشکدۀ تربیت بدنی، دانشگاه تهران، ص 6524- 24.
4. 4. حسنی، محمد؛ قاسم‌زاده، ابوالفضل؛ شیرازی، رحیم (1393). «نقش تعاملی هویت سازمانی و هویت تیمی بر رضایت شغلی و رفتارهای فرانقش»، فصلنامۀ مطالعات مدیریت انتظامی، سال نهم، ش 2، ص 304-287.
5. 5. حق‌طلب، حامد؛ قره‌ئی، مریم (1393). «عوامل مؤثر بر تصویر نام تجاری شرکت مدیران خودرو با استفاده از مدل هویت و تصویر کاپفرر»، بانک مقالات بازاریابی، http://MarketingArticles.ir، ص 38- 34.
6. 6. سرمد، زهره؛ بازرگان، عباس؛ حجازی، الهه (1390). «روش‌های تحقیق در علوم رفتاری»، تهران: انتشارات آگه، ص 98.
7. 7. سیف پناهی شعبانی، جبار (1392). «طراحی مدل توسعۀ بازاریابی باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال ایران»، رسالۀ دکتری، دانشکدۀ تربیت بدنی، دانشگاه تهران، ص 27- 56.
8. 8. عسگری تومارکندی، غلامرضا (1386). «طراحی مدل آوازۀ شرکت با توجه به رویکرد تحلیل مسیر و شبکه‌های عصبی مصنوعی در بانک‌های ایران»، رسالۀ دکتری، دانشکدۀ علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس، ص 23- 98.
9. 9. عسگری، غلامرضا (1387). «بررسی و شناسایی عناصر هویت‌ساز در سازمان‌های ایرانی»، پیام مدیریت، ش 27، ص 155- 178.
10. 10. محمدی، رزگار (1394). «طراحی مدل مدیریتی هویت شرکتی باشگاه‌های فوتبال لیگ برتر ایران»، رسالۀ دکتری، دانشکدۀ تربیت بدنی، دانشگاه تهران، ص 150- 15.
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Designing Corporate Identity Management Model in Iran Premier League Football Clubs. 3 2017; 4 (15) :9-21
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-862-fa.html

محمدی رزگار، گودرزی محمود، سجادی سیدنصرالله، جلالی فراهانی مجید. طراحی مدل مدیریتی هویت شرکتی باشگاه‌های فوتبال لیگ برتر ایران. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1395; 4 (15) :9-21

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-862-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 4، شماره 15 - ( زمستان 1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.12 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4710