:: دوره 7، شماره 24 - ( بهار 1398 ) ::
جلد 7 شماره 24 صفحات 109-95 برگشت به فهرست نسخه ها
شناسایی مؤلفه‌های مدل تعالی برند ملی فوتبال ایران
امبر علی حاجلو1، رسول نظری2، مرتضی عظیم زاده3
1- کارشناس ارشد دانشگاه ازاد اصفهان
2- دانشیاردانشگاه ازاد اصفهان ، nazarirasool@yahoo.com
3- استادیار دانشگاه فردوسی
چکیده:   (2541 مشاهده)
هدف از پژوهش حاضر شناسایی مؤلفه‌های مدل تعالی برند ملی فوتبال ایران بود. پژوهش با استفاده از طرح‌های آمیخته از نوع اکتشافی به‌ترتیب در دو بخش روش کیفی و روش کمی ‌انجام گرفت. در بخش کیفی، مبتنی‌بر نظریۀ زمینه‌ای داده‌ها از طریق مصاحبه با 25 نفر از متخصصان گردآوری شد. برای تحلیل داده‌های کیفی، از روش تحلیل میکروسکوپی استفاده شد. در بخش کمی جامعۀ پژوهش کلیۀ صاحب‌نظران فوتبال بودند. تعداد نمونه 384 نفر به‌عنوان نمونه در نظر گرفته شد. به‌منظور گردآوری اطلاعات از پرسشنامۀ محقق‌ساختۀ برآمده از یافته‌های بخش کیفی استفاده شد. پس از تأیید روایی صوری و محتوایی پرسشنامه‌ها توسط متخصصان، پایایی از طریق آلفای کرونباخ (91/0) محاسبه شد. کلیۀ داده‌ها با استفاده از بستۀ نرم‌افزارهای آماری SPSS/19 و Lisrel/8.54 تحلیل شد. با انجام کدگذاری آزاد، محوری و گزینشی تعداد 272 کد اولیه، 55 مفهوم، 12 مقوله و در نهایت 6 طبقه سازماندهی شدند. مدل مؤلفه‌های مدل تعالی برند ملی فوتبال ایران از برازش مناسبی برخوردار بود. به‌طور کلی به مدیران فدراسیون فوتبال ایران توصیه می‌شود به‌منظور تعالی برند ملی فوتبال ایرانی شاخصه‌‌‌های احصاشده را مدنظر قرار دهند.
واژه‌های کلیدی: برند، تعالی، چالش، ذی‌نفعان، فوتبال.
متن کامل [PDF 719 kb]   (1231 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 7، شماره 24 - ( بهار 1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها