1- دانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی و رسانه در ورزش، دانشکدۀ علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاه کردستان، سنندج، ایران 2- استادیار گروه مدیریت ورزشی، دانشکدۀ علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاه کردستان، سنندج، ایران ، sardarmohammadii@gmail.com
چکیده: (4391 مشاهده)
با توجه به افزایش تعداد کاربران تلفن همراه، فناوری تلفن همراه بهعنوان ابزاری قوی و مفید برای بازاریابی و برقراری ارتباط با مصرف کنندگان استفاده میشود. یکی از روش های برقراری ارتباط، کدهای پاسخ سریع است. بدین منظور تحقیق حاضر با هدف ارائۀ عوامل مؤثر بر استفاده از کدهای پاسخ سریع در محصولات ورزشی با انتخاب 280 نفر از دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه کردستان بهصورت سرشماری، با روش همبستگی وبا استفاده معادلات ساختاری انجام پذیرفت. در مجموع 139 نفر از دانشجویان از این کدها استفاده کرده بودند. با بررسی پیشینه، پرسشنامۀ مناسب با اهداف تحقیق استفاده شد که روایی صوری و محتوایی آن توسط متخصصان و روایی سازۀ آن با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی و همسانی درونی آن از طریق آلفای کرونباخ تأیید شد. بهمنظور تحلیل داده ها، آمار توصیفی و استنباطی (مدل معادلات ساختاری) با استفاده از نرمافزارهای آماری 22spss و Amos 22 بهکار گرفته شد. یافته ها نشان دادند مدل ارائهشده برازش مناسبی دارد؛ بنابراین مدل و مؤلفههای آن میتواند مدل مناسبی در جهت ارائۀ عوامل مؤثر بر استفاده از کدهای پاسخ سریع در محصولات ورزشی باشد و مورد توجه بازاریابان ورزشی قرار گیرد.