[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 7، شماره 26 - ( پاییز 1398 ) ::
جلد 7 شماره 26 صفحات 77-65 برگشت به فهرست نسخه ها
تأثیر عناصر برند خدمات بر وفاداری هواداران لیگ برتر فوتبال و بررسی روایی و پایایی ابعاد پرسشنامه
افسانه شریفی1، محمد علی اصلانخانی2، فرشاد تجاری3، علی اصغر درودیان4
1- دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، گروه تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، تهران، ایران
2- استاد مشاور دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران ، maslankhani@yahoo.com
3- استاد گروه مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایران
4- استادیار گروه تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، تهران، ایران
چکیده:   (2710 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر عناصر برند خدمات بر وفاداری هواداران لیگ برتر فوتبال و بررسی روایی و پایایی ابعاد پرسشنامه بود. جامعۀ آماری شامل هواداران لیگ برتر فوتبال ایران بود. 384 نفر با استفاده از فرمول کوکران به‌صورت هدفمند در دسترس انتخاب شدند. ابزار اندازه‌گیری پرسشنامۀ برند خدمات کریستالیس و چریسوچو (2014) و ارزش ویژۀ برند آکر (1998) بود. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه‌ها توسط استادان مدیریت ورزشی تأیید شد. به‌منظور تجزیه‌وتحلیل داده‌ها، از آلفای کرونباخ برای تعیین همسانی درونی، تحلیل عاملی تأییدی برای تعیین روایی سازه و از مدل معادلات ساختاری جهت آزمون مدل استفاده شد. یافته‌ها نشان‌دهندۀ همسانی درونی (92/0 α=) برای پرسشنامۀ وفاداری برند خدمات بود. در خصوص روایی سازه و براساس میزان روابط و T-value، تمامی سؤال‌ها رابطۀ معناداری با مؤلفه‌ها داشتند و پیشگوی خوبی برای مؤلفۀ خود بودند. همچنین مقدار آمارۀ t برازش مدل را تأیید کرد. در نتیجه روایی درونی و بیرونی مدل وفاداری برند خدمات تأیید شد. در نهایت می‌توان گفت پرسشنامۀ وفاداری برند خدمات در ورزش ابزار اندازه‌گیری معتبر و پایایی است. بنابراین برای ارزیابی وفاداری برند خدمات در میان هواداران می‌توان از این پرسشنامه استفاده کرد و نتایج باثباتی به‌دست آورد. پیشنهاد می‌شود مدیران بازاریابی ورزشی به‌منظور افزایش وفاداری هواداران بر اثرگذاری هر یک از این متغیرها توجه کافی کنند.
واژه‌های کلیدی: اعتبار سنجی، وفاداری خدمات برند، هواداران، لیگ برتر فوتبال، معادلات ساختاری
متن کامل [PDF 956 kb]   (589 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The Effect of Service Brand Elements on Loyalty of Football Premier League Fans and An Investigation of the Validity and Reliability of the Questionnaire. 3 2019; 7 (26) :65-77
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-961-fa.html

شریفی افسانه، اصلانخانی محمد علی، تجاری فرشاد، درودیان علی اصغر. تأثیر عناصر برند خدمات بر وفاداری هواداران لیگ برتر فوتبال و بررسی روایی و پایایی ابعاد پرسشنامه. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1398; 7 (26) :65-77

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-961-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 7، شماره 26 - ( پاییز 1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4645