%0 Journal Article %A balali, maryam %A Azimzadeh, Morteza %A Kashtidar, Mohammad %A Pitts, Brenda %T Developing Structural Interpretive Model of Factors Affecting Brand Identity of Handball in Iran %J New Trends in Sport Management %V 8 %N 30 %U http://ntsmj.issma.ir/article-1-1410-fa.html %R %D 2020 %K brand identity, handball, identity, MATLAB software, structural interpretive modeling., %X پژوهش حاضر با هدف مدل‌سازی ساختاری تفسیری عوامل مؤثر بر هویت برند ورزش هندبال در ایران انجام گرفت. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی از نوع توصیفی-تحلیلی بود که به‌صورت میدانی انجام گرفت. جامعۀ آماری شامل خبرگان حوزه‌های مدیریت برند و مدیریت ورزشی بود. به‌منظور نمونه‌گیری، از بین جامعۀ آماری خبرگان، تعداد 25 خبره به روش نمونه‌گیری هدفمند به‌عنوان نمونۀ آماری انتخاب شدند. داده‌های لازم از طریق پرسشنامۀ محقق‌ساخت و به‌صورت آنلاین کسب شد. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه از طریق خبرگان کسب شد. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌های مرتبط با مدل ساختاری تفسیری، از نرم‌افزار متلب استفاده شد. نتایج یافته‌ها نشان داد که براساس تجزیه‌وتحلیل قدرت نفوذ و میزان وابستگی (نمودار MICMAC)، غالب شاخص‌ها در منطقۀ خودمختار قرار دارند. نتایج سطح‌بندی عوامل در هشت سطح نشان داد که عوامل کلان محیطی اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بیشترین قدرت نفوذ و شاخص‌های عملکرد، ارتباطات و عوامل قابل کنترل بیشترین ضریب وابستگی را دارد. همچنین، مدل نهایی نشان داد هویت برند ورزش هندبال در ایران وابستگی زیادی به عوامل کلان سیاسی و اقتصادی دارد. %> http://ntsmj.issma.ir/article-1-1410-fa.pdf %P 159-172 %& 159 %! %9 Applicable %L A-10-1129-1 %+ Ferdowsi University of Mashhad %G eng %@ 2423-3293 %[ 2020