TY - JOUR T1 - The Relationship Model of Brand Personality of Sportswear with Brand Commitment, Loyalty and Trust TT - مدل ارتباطی شخصیت برند پوشاک ورزشی با تعهد، وفاداری و اعتماد به برند JF - ntsmj JO - ntsmj VL - 8 IS - 31 UR - http://ntsmj.issma.ir/article-1-1471-fa.html Y1 - 2021 SP - 27 EP - 37 KW - brand commitment KW - brand loyalty KW - brand personality KW - brand trust. N2 - شخصیت برند در واقع نحوة رفتار و گفتار یک برند است و به معنای اختصاص صفات و کاراکتر شخصیت انسان به برند برای دستیابی به تمایز است. هدف از پژوهش حاضر ارائة مدل ارتباطی شخصیت برند پوشاک ورزشی با تعهد، وفاداری و اعتماد به برند بود. پژوهش حاضر به لحاظ هدف جزء تحقیقات کاربردی و از نظر روش تحقیق توصیفی- پیمایشی است. جامعة آماری پژوهش تمامی ورزشکاران استان اردبیل در سال 1398بودند که نمونه‌ای به تعداد 384 نفر از طریق جدول نمونه‌گیری مورگان انتخاب شدند. به‌منظور جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه‌های استاندارد اعتماد به برند (بالستر، 2004)، شخصیت برند (آکر، 1997)، وفاداری به برند (الگشیمر و همکاران، 2005) و تعهد به برند (گارباینو و جانسون، 1999) استفاده شد. تجزیه‌وتحلیل داده‌ها با آزمون ضریب همبستگی و معادلات ساختاری (تحلیل مسیر) با استفاده از نرم‌افزارهای آماری LISREL و SPSSصورت گرفت. یافته‌های به‌دست‌آمده نشان داد، رابطة مستقیم بین شخصیت برند پوشاک ورزشی با اعتماد به برند، وفاداری به برند و تعهد به برند وجود دارد. همچنین اعتماد به برند بر وفاداری به برند تأثیر مستقیم دارد، وفاداری به برند بر تعهد به برند و اعتماد به برند بر تعهد به برند تأثیر مستقیم بر هم دارد. براساس نتایج می‌توان گفت که توجه به نیازهای مشتریان می‌تواند تأثیر بسزایی بر بهبود عملکرد و موفقیت برندهای ورزشی داخلی در رقابت با برندهای خارجی در جذب مشتریان و جلب وفاداری آنان و همچنین کسب سهم بیشتری از بازار داخلی و بین‌المللی داشته باشد. M3 ER -