TY - JOUR JF - ntsmj JO - 3 VL - 9 IS - 33 PY - 2021 Y1 - 2021/9/01 TI - Antecedents and Outcomes of Brand Love in Sports Customers (Case Study: Men's and Women's Basketball Premier League Players of Iran, 2019) TT - پیشایندها و پیامدهای عشق به برند در مشتریان ورزشی (مورد مطالعه: بازیکنان لیگ برتر بسکتبال آقایان و بانوان ایران فصل 1398) N2 - پژوهش حاضر با هدف آزمون مدل پیشایندها و پیامدهای عشق به برند در مشتریان ورزشی (بازیکنان لیگ برتر بسکتبال) اجرا شد. روش تحقیق، توصیفی از نوع همبستگی و مبتنی بر مدلسازی معادلات ساختاری بود. جامعة آماری پژوهش بازیکنان لیگ برتر بسکتبال ایران (آقایان و بانوان) در سال 98 (364 نفر) بودند. 146 نفر به‌عنوان نمونۀ آماری با استفاده از نرم‌افزار جی پاور به روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای انتخاب شدند. برای اندازه‌گیری متغیرهای تحقیق از پرسشنامه‌های منحصربه‌فرد بودن برند، ارزش ادراک‌شده، پرستیژ برند، عشق برند، عجین شدن با مد، تمایل به مصرف لذت‌گرایانه، تمایل به خرید آنی مد استفاده شد. نتایج نشان داد بین ارزش ادراک‌شده، پرستیژ برند و منحصربه‌فرد بودن برند با عشق به برند بازیکنان لیگ برتر بسکتبال رابطۀ مثبت معناداری وجود دارد. بین عشق به برند با مصرف لذت‌گرایانه، عجین شدن با مد و خرید آنی بازیکنان لیگ برتر بسکتبال رابطۀ مثبت معناداری وجود داشت. علاوه‌بر این، بین مصرف لذت‌گرایانه و عجین شدن با مد با خرید آنی بازیکنان لیگ برتر بسکتبال رابطۀ مثبت معناداری وجود داشت. همچنین شاخص GOF برابر با 463/0 به‌دست آمد که حاکی از برازش مناسب است. بنابراین، پیشنهاد می‌شود مدیران برندهای شرکتی ورزشی به‌منظور بهبود ارزش ادراک‌شده در بین بازیکنان لیگ برتر بسکتبال، تمام جنبه‌های برند را توسعه دهند و به‌منظور ایجاد پرستیژ برند در بین مشتریان، برنامه‌های حمایت مالی از تیم‌ها و رویدادهایی ورزشی معتبر را اجرا کنند. SP - 59 EP - 76 AU - Atashi, Mehrad AU - Nikbakhsh, Reza AU - Farahani, Abolfazl AU - Amirtash, Alimohammad AU - Safania, Alimohammad AD - Islamic Azad University KW - Brand Love KW - Fashion Inclusion KW - Instant Shopping KW - Sports Customers KW - Tendency to Consumerism UR - http://ntsmj.issma.ir/article-1-1561-fa.html ER -