TY - JOUR JF - ntsmj JO - 3 VL - 5 IS - 19 PY - 2018 Y1 - 2018/1/01 TI - Identifying the Ways to Successful Imitation Strategy in Sport Entrepreneurship Companies (Case Study: Tanin Peik Sabalan Company, BETA Brand) TT - شناسایی راهکارهای موفقیت استراتژی تقلید در شرکت‌های کارآفرین ورزشی (مطالعۀ موردی: شرکت طنین پیک سبلان، برند بتا) N2 - هدف از تحقیق حاضر شناسایی راهکارهای موفقیت استراتژی تقلید در شرکت‌های کارآفرین ورزشی بود که در دو گام انجام پذیرفت. نخست توسط تکنیک دلفی راهکارها شناسایی شد و سپس با مدلسازی ساختاری تفسیری مدلی برای آن تدوین شد. بنابراین شش خبره از استادان مدیریت ورزشی به روش هدفمند انتخاب شدند و دورهای دلفی تا برقراری توافق نظری میان آنها ادامه یافت. در گام دوم نیز 15 نفر خبره از نمایندگان فروش برند بتا به شیوۀ هدفمند انتخاب شدند و پرسشنامۀ مقایسۀ زوجی برای تدوین مدل در اختیار آنان قرار گرفت. تحلیل داده‌ها در گام اول توسط نرم‌افزار SPSS22 انجام گرفت و محاسبات گام دوم با نرم‌افزار MATLAB2014 صورت پذیرفت. روش دلفی تقلید نام برند پیشرو، تقلید شکل ظاهری برند پیشرو، تقلید هویت برند پیشرو، تقلید تصویر برند پیشرو، ارتقای ارزش درک‌شدۀ برند مقلد، ترویج حمایت از تولید ملی، فروشگاه عرضه‌کنندۀ برند مقلد و موفقیت استراتژی تقلید را به‌عنوان راهکارها شناسایی کرد و مدلسازی ساختاری تفسیری مدلی در چهار سطح برای راهکارهای شناسایی‌شده ترسیم کرد. براساس نتایج، استراتژی تقلید با ایجاد هویتی مشابه برندهای پیشرو می‌تواند تصویر و ارزش درک‌شده از تقلید را ارتقا دهد و موجب موفقیت کارآفرینان ورزشی در بازار شود. SP - 37 EP - 51 AU - Gholami Ghajari, Hasan AU - Kalateh Seifari, Masoumeh AU - Shirkhodaei, Meisam AD - Assistant Professor, Department of Sport Management, Faculty of Sports Sciences, University of Mazandaran, Babolsar, Iran KW - Beta brand KW - imitating the leading brand KW - imitation strategy KW - sport entrepreneurship companies KW - success in market UR - http://ntsmj.issma.ir/article-1-1024-fa.html ER -