TY - JOUR T1 - The Effect of Green Marketing Mix on Word of Mouth Advertisement with the Mediating Role of Brand Love and Brand Loyalty TT - تأثیر آمیختۀ بازاریابی سبز بر تبلیغات دهان به دهان با میانجیگری عشق به برند و وفاداری به برند JF - ntsmj JO - ntsmj VL - 7 IS - 24 UR - http://ntsmj.issma.ir/article-1-966-fa.html Y1 - 2019 SP - 25 EP - 37 KW - brand love KW - brand loyalty KW - green marketing mix KW - word of mouth advertising. N2 - هدف از پژوهش حاضر بررسی اهمیت آمیختۀ بازاریابی سبز و تأثیر آن بر تبلیغات دهان به دهان با میانجیگری عشق به برند و وفاداری به برند از نظر مشتریان استخرهای شنای شهر رشت بود. روش این پژوهش از نوع توصیفی-پیمایشی است که به شکل میدانی انجام گرفت. جامعۀ آماری مورد بررسی نامحدود و کلیۀ مشتریان استخرهای شنای شهر رشت بود. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران محاسبه شد (384=n). به‌منظور تجزیه‌وتحلیل آماری از آمار توصیفی و روش مدل‌یابی معادلات ساختاری در نرم‌افزار اسمارت پی ال اس 3 استفاده شد. یافته‌ها نشان داد که بین آمیختۀ بازاریابی سبز، عشق به برند، وفاداری و تبلیغات دهان به دهان رابطۀ مثبت و معنا‌داری وجود داشت. براساس یافته‌ها مشخص شد که مدیران استخرهای شنا می‌توانند عناصر آمیختۀ بازاریابی سبز را به‌عنوان استراتژی بازاریابی متناسب با نیازهای سبز مشتریان به‌کار گیرند که این امر به ایجاد رابطۀ احساسی قوی بین استخر و مشتریان منجر می‌شود و سرانجام وفاداری مشتریان و افزایش میزان تبلیغات دهان به دهان در خصوص استخرها را به‌همراه می‌آورد. M3 ER -