TY - JOUR JF - ntsmj JO - 3 VL - 7 IS - 27 PY - 2020 Y1 - 2020/1/01 TI - Interaction Analysis of Educational Sports Development Strategies: A Case Study of Kurdistan Province TT - تحلیل تعامل راهبردهای توسعه ورزش تربیتی: مطالعه موردی استان کردستان N2 - تحقیق حاضر با هدف تحلیل تعامل راهبردهای توسعه ورزش تربیتی (مطالعه موردی استان کردستان) انجام شد. روش تحقیق توصیفی پیمایشی و از نظر هدف کاربردی بود. جامعه آماری شامل اساتید مدیریت ورزشی دانشگاه‌های استان کردستان، مدیرکل و معاونین اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان و معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش استان بودند. نمونه‌گیری به‌صورت تمام شمار صورت پذیرفت. استراتژی‌های ورزش تربیتی استان کردستان با روش دلفی و طی سه مرحله مشتمل بر 9 هدف تعیین و در جدولی ماتریسی به‌صورت پرسشنامه تنظیم و در اختیار نمونه تحقیق قرار گرفت. برای طراحی نقشه استراتژی از روش مدل‌سازی ساختاری-تفسیری استفاده شد. مدل ساختاری تفسیری، یک فرایند یادگیری تعاملی است که در آن مجموعه‌ای از عناصر مختلف و مرتبط با یکدیگر در یک مدل سیستماتیک جامع ساختاربندی می‌شوند. مدل نهایی چگونگی ارتباط بین اهداف استراتژیک را در پنج سطح نشان داد. طراحی این نقشه تسهیل گر پیاده‌سازی استراتژی‌ها جهت دستیابی به توسعه ورزش تربیتی استان کردستان می‌باشد. SP - 67 EP - 79 AU - Keshavarz, Loghman AU - Farahani, Abolfazl AU - Rezaee Soufi, Morteza AU - Hesami, Loghman AD - PNU University KW - Educational Sports KW - Kurdistan Province KW - Strategic Management KW - Strategic Plan KW - Structural-Interpretative Model UR - http://ntsmj.issma.ir/article-1-1255-fa.html ER -