New Trends in Sport Management
رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی
3
Literature & Humanities
http://ntsmj.issma.ir
1
admin
2423-3293
2423-3293
8
7
14
8888
13
fa
jalali
1397
1
1
gregorian
2018
4
1
6
20
online
1
fulltext
fa
ارائۀ یک مدل سهبعدی از چالشهای توسعۀ تجارت الکترونیک در صنعت ورزش کشور
A 3-Dimensional Model of E-Commerce Development Challenges in the Sport Industry in Iran
تخصصي
Special
پژوهشي
Research
<div style="text-align: justify;"><span style="font-size:16px;"><span style="color:black;"><span style="font-family:b nazanin;">هدف پژوهش حاضر، ارائۀ یک مدل سهبعدی از چالشهای توسعۀ تجارت الکترونیک در صنعت ورزش کشور است. پژوهش حاضر توصیفی و از نوع پیمایشی است. </span></span><span style="font-family:b nazanin;">جامعۀ آماری پژوهش شامل متخصصان و صاحبنظران آشنا با موضوع تجارت الکترونیک و بازاریابی ورزشی<span style="color:black;"> است که </span>حجم آماری حدود220 نفر تخمین زده شد. با توجه به حجم جامعۀ آماری تمام جامعه بهعنوان نمونۀ آماری انتخاب شدند. برای تجزیهوتحلیل دادهها از روش آزمون تی تکنمونهای و آزمون تحلیل واریانس فریدمن برای رتبهبندی چالشها استفاده شد. نتایج نشان داد که چالشهای فنی و همچنین چالشهای فرهنگی-اجتماعی مانع پیادهسازی تجارت الکترونیک در صنعت ورزش کشور نیست، ولی چالشهای مدیریتی مانع پیادهسازی تجارت الکترونیک در صنعت ورزش کشور است. رتبهبندی چالشهای سهگانه بهترتیب عبارت بود از: 1. چالشهای مدیریتی، 2. چالشهای فرهنگی-اجتماعی و 3. چالشهای فنی. در انتها مدل سهبعدی از چالشهای پیادهسازی تجارت الکترونیک در صنعت ورزش کشور ارائه شد. با توجه به اینکه امروزه فضای بازار از شکل سنتی خود به سمت الکترونیک تغییر یافته است، ازاینرو باشگاهها و فدراسیونها و تمامی مشاغل مرتبط با ورزش باید با این تغییر همراه شوند.</span></span></div>
<div style="text-align: justify;">The aim of this study was to provide a 3-dimensional model of e-commerce development challenges in the sport industry in Iran. This study was a descriptive survey. The population consisted of professionals and experts familiar with e-commerce and sport marketing (N=220). Given the population size, all population was selected as the sample. One-sample t test was used to analyze data and Friedman analysis of variance was applied to rank the challenges. The results showed that technical challenges as well as sociocultural challenges were not barriers to implementing e-commerce in sport industry but management challenges were barriers to implementing e-commerce in sport industry in Iran. The triple challenges were ranked as follows: 1- Management challenges, 2- Sociocultural challenges, 3- Technical challenges.In the end, the 3-dimensional model of the challenges of implementing e-commerce in the sport industry was presented. Given that today the market has changed from its traditional form to an e-commerce, clubs and federations and all jobs related to sport must accept this change.</div>
تجارت الکترونیک, چالش, صنعت, موانع, ورزش
Barriers, challenge, e-commerce, industry, sport
9
20
http://ntsmj.issma.ir/browse.php?a_code=A-10-529-3&slc_lang=fa&sid=1
Meysam
Rahimizadeh
میثم
رحیمی زاده
meysam.rahimizadeh@gmail.com
10031947532846008843
10031947532846008843
Yes
PhD of Sports Management; University of Tehran, Tehran, Iran
دانشآموختۀ دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
Seyed Nasrollah
Sajadi
سیدنصرالله
سجادی
10031947532846008844
10031947532846008844
No
Professor, Department of Sport Management, University of Tehran, Tehran, Iran
استاد گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
Mahmoud
Goodarzi
محمود
گودرزی
10031947532846008845
10031947532846008845
No
Professor, Department of Sport Management, University of Tehran, Tehran, Iran
استاد گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
Majid
Jalali Farahani
مجید
جلالی فراهانی
10031947532846008846
10031947532846008846
No
Associate Professor, Department of Sport Management, University of Tehran, Tehran, Iran
دانشیار گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران