New Trends in Sport Management
رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی
3
Literature & Humanities
http://ntsmj.issma.ir
1
admin
2423-3293
2423-3293
8
7
14
8888
13
fa
jalali
1395
4
1
gregorian
2016
7
1
4
13
online
1
fulltext
fa
شناسایی مشکلات و مزایای اجرای طرح المپیاد درونمدرسهای: مطالعۀ موردی: استان مازندران
Identification of Problems and Benefits of Indoor School Olympiad Project: A Case Study of Mazandaran Province
تخصصي
Special
پژوهشي
Research
<p dir="RTL" style="text-align: justify;">هدف از تحقيق حاضر، شناسايي مشکلات و مزایای اجراي طرح المپياد درونمدرسهاي در استان مازندران بود. تحقیق از نوع کاربردی و روش اجرای آن آمیخته بود. براي شناسایی مشکلات و مزایا، از پرسشنامة نظرسنجی با استفاده از روش دلفی و برگزاری جلسات با 10 نفر از کارشناسان تربیت بدنی شهرستانهای استان مازندران استفاده شد. در بخش کمّی، جامعۀ آماری تحقیق، 1517 نفر از معلمان تربیت بدنی شاغل در آموزش و پرورش استان مازندران بودند که نمونۀ آماری با توجه به جدول مورگان 312 نفر انتخاب شد. ابزار جمعآوری داده برای رتبهبندی، پرسشنامة محققساخته با مقیاس پنجارزشی لیکرت بود (0/87=<span dir="LTR">α</span>). برای رتبهبندی عوامل مورد بررسی از آزمون فریدمن و نرمافزار آماری <span dir="LTR">SPSS<sub>22</sub></span> استفاده شد. تجزیهوتحلیل دادهها نشان داد که سه مورد از مشکلات در برگزاری این المپیاد بهترتیب عدم اطلاعرسانی و برنامهریزی صحیح از سطح وزارتخانه تا ادارات، رعایت نشدن نکات ایمنی و فضای مناسب برای برگزاری المپیاد، و ناآگاهی از اهداف و همکاری نکردن عوامل برگزارکننده بود و مزایایی که رتبههای اول تا سوم را بهدست آوردند، هویتبخشی معلمان و درس تربیت بدنی، رفتارهای مثبت اجتماعی، و مساعدت و مشارکت همکاران و والدین برای برگزاری المپیاد، بود.</p>
<p style="text-align: justify;">The aim of this study was to identify problems and benefits of indoor school Olympiad project in Mazandaran province. The method was functional and mixed. To identify problems and benefits, Delphi method by a questionnaire survey and meetings with 10 physical education experts of cities of Mazandaran province were used. In the quantitative section, the population consisted of 1517 physical education teachers working in Mazandaran Education Organization department. The sample was selected according to Morgan Table (n=312). The data were collected through a researcher-made questionnaire with a 5-point Likert Scale (α=0.87). To rank the factors under study, the Friedman test and SPSS<sub>22</sub> statistical software were used. The results showed that three problems facing this Olympiad were lack of information and proper planning from the ministries to departments, lack of safety and appropriate facilities to hold the Olympiad and lack of awareness of the goals and lack of cooperation of the organizers respectively. The benefits that occupied the first to third places were identity of the physical education course and teachers, positive social behaviors and support and participation of colleagues and parents to hold the Olympiad.</p>
استان مازندران, المپیاد درونمدرسهای, مزایا, مشکلات, معلمان تربیت بدنی
benefits, indoor school Olympiad, Mazandaran province, physical education teachers, problems
49
59
http://ntsmj.issma.ir/browse.php?a_code=A-10-363-6&slc_lang=fa&sid=1
سونیا
حبیب نیارمی
10031947532846007336
10031947532846007336
No
دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران
مرتضی
دوستی
m_dostipasha@yahoo.com
10031947532846007337
10031947532846007337
Yes
دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران
ابوالفضل
درویشی
10031947532846007338
10031947532846007338
No
دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران