New Trends in Sport Management
رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی
3
Literature & Humanities
http://ntsmj.issma.ir
1
admin
2423-3293
2423-3293
8
7
14
8888
13
fa
jalali
1398
2
1
gregorian
2019
5
1
7
24
online
1
fulltext
fa
تأثیر آمیختۀ بازاریابی سبز بر تبلیغات دهان به دهان با میانجیگری عشق به برند و وفاداری به برند
The Effect of Green Marketing Mix on Word of Mouth Advertisement with the Mediating Role of Brand Love and Brand Loyalty
تخصصي
Special
پژوهشي
Research
<span style="font-family:b nazanin;"><span style="font-size:13.0pt;">هدف از پژوهش حاضر بررسی اهمیت آمیختۀ بازاریابی سبز و تأثیر آن بر تبلیغات دهان به دهان با میانجیگری عشق به برند و وفاداری به برند از نظر مشتریان استخرهای شنای شهر رشت بود. روش این پژوهش از نوع توصیفی-پیمایشی است که به شکل میدانی انجام گرفت. جامعۀ آماری مورد بررسی نامحدود و کلیۀ مشتریان استخرهای شنای شهر رشت بود. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران محاسبه ش</span></span><span style="font-family:b nazanin;"><span style="font-size:13.0pt;">د (384=</span></span><span dir="LTR"><span style="font-family:times new roman,serif;"><span style="font-size:13.0pt;">n</span></span></span><span style="font-family:b nazanin;"><span style="font-size:13.0pt;">)<span style="color:black;">.</span> </span></span><span style="font-family:b nazanin;"><span style="font-size:13.0pt;">بهمنظور تجزیهوتحلیل آماری از آمار توصیفی و روش مدلیابی معادلات ساختاری در نرمافزار</span></span><span style="color:black;"><span style="font-family:b nazanin;"><span style="font-size:13.0pt;"> اسمارت پی ال اس </span></span></span><span style="font-family:b nazanin;"><span style="font-size:13.0pt;">3 استفاده شد. یافتهها نشان داد که بین آمیختۀ بازاریابی سبز، عشق به برند، وفاداری و تبلیغات دهان به دهان رابطۀ مثبت و معناداری وجود داشت. براساس یافتهها مشخص شد که مدیران استخرهای</span></span> <span style="font-family:b nazanin;"><span style="font-size:13.0pt;">شنا میتوانند عناصر آمیختۀ بازاریابی سبز را بهعنوان استراتژی بازاریابی متناسب با نیازهای سبز مشتریان بهکار گیرند که این امر به ایجاد رابطۀ احساسی قوی بین استخر و مشتریان منجر میشود و سرانجام وفاداری مشتریان و افزایش میزان تبلیغات دهان به دهان در خصوص استخرها را بههمراه میآورد.</span></span>
The aim of this study was to investigate the importance of green marketing mix and its effect on word of mouth advertising with the mediating role of brand love and brand loyalty from the viewpoints of consumers of swimming pools in Rasht city. This study was a descriptive survey conducted as a field. The population was unlimited and included all consumers of swimming pools in Rasht city. The sample size was calculated using the Cochran formula (n=384). For statistical analysis, descriptive statistics and structural equation modeling method were used in Smart PLS 3 software. The results showed a significant positive relationship between green marketing mix, brand love, loyalty and word of mouth. It can be concluded that managers in swimming pools can use green marketing mix components as an appropriate marketing strategy fitted to the green needs of consumers. This leads to a strong emotional bond between pools and its consumers, which finally brings consumer loyalty and increases word of mouth advertising for these pools.<span dir="RTL"></span>
آمیخته بازاریابی سبز, تبلیغات دهان به دهان, عشق به برند, وفاداری به برند
brand love, brand loyalty, green marketing mix, word of mouth advertising.
25
37
http://ntsmj.issma.ir/browse.php?a_code=A-10-774-1&slc_lang=fa&sid=1
نوشین
بنار
noshin.benar@gmail.com
100319475328460012273
100319475328460012273
Yes
استادیار دانشگاه گیلان
لیلا
بیرامی جغناب
leila.beirami@yahoo.com
100319475328460012274
100319475328460012274
No
کارشناس ارشد دانشگاه گیلان
حمیدرضا
گوهررستمی
goharrostami@gmail.com
100319475328460012275
100319475328460012275
No
استادیار دانشگاه گیلان