تحلیل توسعهای کسبوکار لیگ برتر فوتبال ایران
|
خیام اکبری اصل هاسونی 1، یعقوب بدری آذرین2 ، محمدرسول خدادادی3 |
1- دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه تبریز، تبریز، ایران ، khayyam_akbari@yahoo.com@yahoo.com 2- دانشیار مدیریت ورزشی دانشگاه تبریز، تبریز، ایران. 3- استادیار مدیریت ورزشی دانشگاه تبریز، تبریز، ایران. |
|
چکیده: (2022 مشاهده) |
صنعت ورزش با داشتن قابلیتهای فراوانی در برگزاری رویدادهای ورزشی بهخصوص در زمینة لیگهای حرفهای توان درآمدزایی بسیار بالایی دارد. ازاینرو پرداختن به این امر از موضوعاتی است که برای صنعت ورزش کشور بسیار لازم و ضروری است. تحقیق حاضر با محوریت بوم کسبوکار استروالدر، در پی تفسیر دیدگاهها و برداشتهای صاحبنظران لیگ برتر فوتبال بهعنوان یکی از مهمترین کسبوکارهای صنعت ورزش ایران، دربارة 9 مؤلفة این بوم بوده است. تحقیق با رویکرد کیفی و با استفاده از مطالعات کتابخانهای و مصاحبه انجام گرفت. برای انتخاب نمونه، از تکنیک نمونهگیری گلولهبرفی، تا حصول اصل اشباع نظری استفاده شد (n=20). دادههای حاصل از مطالعات کتابخانهای با استفاده از روش تحلیل پدیدارنگاری و به کمک نرمافزار MAXQDA تحلیل شد. یافتههای پژوهش حاضر، اقدامات استراتژیکی را در چارچوب الگوی عملی چهار اقدامی حذف، ایجاد، کاهش و افزایش ارائه کرده است که میتواند بهعنوان استراتژی اقیانوس آبی مورد توجه مسئولان و تصمیمگیرندگان صنعت ورزش و فوتبال کشور باشد. |
|
واژههای کلیدی: اقیانوس آبی، بوم کسبوکار، صنعت ورزش، فوتبال ایران، لیگ ورزشی. |
|
متن کامل [PDF 209 kb]
(1013 دریافت)
|
نوع مطالعه: كاربردي |
موضوع مقاله:
تخصصي
|
|
|
|
|
ارسال پیام به نویسنده مسئول |
|