ساخت و اعتبار سنجی مقیاسی برای سنجش برند سازی درونی در فدراسیونهای ورزشی
|
یعقوب محمدی 1، علیرضا الهی2 ، حسین اکبری یزدی3 |
1- دانشجوی دکتری، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران ، ymohamadi33@yahoo.com 2- دانشیار دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران 3- استادیار دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران |
|
چکیده: (1541 مشاهده) |
هدف از پژوهش حاضر ساخت و اعتبار سنجی ابزاری برای سنجش برند سازی درونی در فدراسیونهای ورزشی بود. ازاینرو روششناسی پژوهش حاضر از منظر هدف، کاربردی و از حیث نحوهی گردآوری اطلاعات، از نوع همبستگی است که بهطور مشخص مبتنی بر مدلسازی معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزار Smart PLS 3 است. جامعه آماری این تحقیق را تمامی کارکنان، مدیران فدراسیونهای ورزشی ایران (1062 نفر) تشکیل میدادند؛ و بر اساس شاخص بارکلای حجم نمونه(195) موردنیاز برای تحقیق در نظر گرفته شد. ابزار مورداستفاده در پژوهش پرسشنامه محقق ساخته بود که روایی سازه پرسشنامه از روش تحلیل عاملی تأییدی و همچنین روایی محتوایی و صوری آن به تائید متخصصان صاحبنظر (7n=) در حوزه برند و مدیریت بازاریابی ورزشی رسید. اعتبار پرسشنامه نیز با روش پایایی ترکیبی(97/0) و آلفای کرون باخ(973/0) مناسب ارزیابی شد. یافتههای پژوهش حاضر حاکی از آن است که فعالیتهای آموزشی، جلسات گروهی، جلسات توجیهی، ارتباطات داخلی و فعالیتهای رهبری و مدیریتی عواملی هستند که بر روی برند سازی درونی فدراسیونهای ورزشی تأثیر میگذارند و پیشنهاد میشود نظارت لازم بر حسن اجرای تمامی مراحل ایجاد نظام برند سازی درونی بهصورت مستمر و مؤثر از طریق مدیران و روسای فدراسیونها انجام پذیرد. همچنين مؤلفههای اصلي اين ابزار میتواند توسط مديران ورزشي براي توسعه برند سازی دروني مورداستفاده قرار گيرد. |
|
واژههای کلیدی: مقیاس، برند، برندسازی داخلی، فدراسیونهای ورزشی |
|
متن کامل [PDF 435 kb]
(359 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي
|
|
|
|
|
ارسال پیام به نویسنده مسئول |
|