[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 10، شماره 36 - ( بهار 1401 ) ::
جلد 10 شماره 36 صفحات 161-147 برگشت به فهرست نسخه ها
ساخت و اعتبار سنجی مقیاسی برای سنجش برند سازی درونی در فدراسیون‌های ورزشی
یعقوب محمدی 1، علیرضا الهی2 ، حسین اکبری یزدی3
1- دانشجوی دکتری، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران ، ymohamadi33@yahoo.com
2- دانشیار دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
3- استادیار دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
چکیده:   (1541 مشاهده)
هدف از پژوهش حاضر ساخت و اعتبار سنجی ابزاری برای سنجش برند سازی درونی در فدراسیون‌های ورزشی بود. ازاین‌رو روش‌شناسی پژوهش حاضر از منظر هدف، کاربردی و از حیث نحوه‌ی گردآوری اطلاعات، از نوع همبستگی است که به‌طور مشخص مبتنی بر مدل‌سازی معادلات ساختاری با استفاده از نرم‌افزار Smart PLS 3 است. جامعه آماری این تحقیق را تمامی کارکنان، مدیران فدراسیون‌های ورزشی ایران (1062 نفر) تشکیل می‌دادند؛ و بر اساس شاخص بارکلای حجم نمونه(195) موردنیاز برای تحقیق در نظر گرفته شد. ابزار مورداستفاده در پژوهش پرسشنامه محقق ساخته بود که روایی سازه پرسشنامه از روش تحلیل عاملی تأییدی و همچنین روایی محتوایی و صوری آن به تائید متخصصان صاحب‌نظر (7n=) در حوزه برند و مدیریت بازاریابی ورزشی رسید. اعتبار پرسشنامه نیز با روش پایایی ترکیبی(97/0) و آلفای کرون باخ(973/0) مناسب ارزیابی شد. یافته‌های پژوهش حاضر حاکی از آن است که فعالیت‌های آموزشی، جلسات گروهی، جلسات توجیهی، ارتباطات داخلی و فعالیت‌های رهبری و مدیریتی عواملی هستند که بر روی برند سازی درونی فدراسیون‌های ورزشی تأثیر می‌گذارند و پیشنهاد می‌شود نظارت لازم بر حسن اجرای تمامی مراحل ایجاد نظام برند سازی درونی به‌صورت مستمر و مؤثر از طریق مدیران و روسای فدراسیون‌ها انجام پذیرد. همچنين مؤلفه‌های اصلي اين ابزار می‌تواند توسط مديران ورزشي براي توسعه برند سازی دروني مورداستفاده قرار گيرد.
واژه‌های کلیدی: مقیاس، برند، برندسازی داخلی، فدراسیون‌های ورزشی
متن کامل [PDF 435 kb]   (359 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

mohammadi Y, elahi A, akbari yazdi H. Development And Validation Of Scale To Measure Internal Branding In Sport Federations.. 3 2022; 10 (36) :147-161
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1461-fa.html

محمدی یعقوب، الهی علیرضا، اکبری یزدی حسین. ساخت و اعتبار سنجی مقیاسی برای سنجش برند سازی درونی در فدراسیون‌های ورزشی. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1401; 10 (36) :147-161

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1461-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 10، شماره 36 - ( بهار 1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4645