[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 8، شماره 31 - ( زمستان 1399 ) ::
جلد 8 شماره 31 صفحات 88-73 برگشت به فهرست نسخه ها
واکاوی کیفی عوامل مؤثر بر توسعۀ برند شخصی مربیان ورزشی ایران: رویکرد نظریة داده‌بنیاد
لیلا مرتضائی1 ، مرتضی دوستی 2، سید محمد حسین رضوی3 ، سعید تابش4
1- دکتری، دانشکد تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران
2- دانشیار، دانشکد تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران ، dosti@umz.ac.ir
3- استاد، دانشکد تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران
4- استادیار، دانشکد تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران
چکیده:   (1503 مشاهده)
هدف از این پژوهش واکاوی کیفی عوامل مؤثر بر توسعۀ برند شخصی مربیان ورزشی کشور با بهره‌گیری از رویکرد نظریة داده‌بنیاد است. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی، و روش گردآوری داده‌ها در آن به‌صورت کتابخانه‌ای-میدانی بود. این پژوهش از نوع پژوهش‌های کیفی بود و با روش نظریة داده‌بنیاد انجام گرفت. نمونه‌گیری با استفاده از روش نمونه‌گیری هدفمند در مرحلة اول و گلوله‌برفی در مرحلة دوم انجام گرفت و تا رسیدن به اشباع نظری دنبال شد که در مجموع 18 نفر در مصاحبه شرکت کردند. برای گردآوری داده‌ها از مصاحبة نیمه‌ساختاریافته استفاده شد.
براساس یافته‌ها پس از کدگذاری، در مجموع 93 مفهوم، 25 مقوله و 6 بعد به‌دست آمد که نشان داد «شخصیت»، «رویکرد رفتاری مربی»، «سبک زندگی خارج از میدان ورزش»، «ترویج»، «تخصص، عملکرد و مهارت مربی» و «عوامل محیطی» مهم‌ترین عوامل مؤثر بر توسعۀ برند شخصی مربیان ورزشی کشور هستند. مربیان و مدیران کشور می‌توانند با تکیه بر این عوامل بستر لازم برای توسعۀ برند شخصی مربیان ورزشی کشور را فراهم آورند و به افزایش درآمد و اعتبار آنان کمک کنند.
واژه‌های کلیدی: برند شخصی، تخصص، شخصیت، مربیان ورزشی.
متن کامل [PDF 430 kb]   (1008 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

mortazayee L, dosuti M, rzavi S M H, tabesh S. Qualitative Analysis of Factors Affecting the Development of Personal Brand of Iranian Sport Coaches: A Grounded Theory Approach . 3 2021; 8 (31) :73-88
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1534-fa.html

مرتضائی لیلا، دوستی مرتضی، رضوی سید محمد حسین، تابش سعید. واکاوی کیفی عوامل مؤثر بر توسعۀ برند شخصی مربیان ورزشی ایران: رویکرد نظریة داده‌بنیاد. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1399; 8 (31) :73-88

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1534-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 8، شماره 31 - ( زمستان 1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4645