واکاوی کیفی عوامل مؤثر بر توسعۀ برند شخصی مربیان ورزشی ایران: رویکرد نظریة دادهبنیاد
|
لیلا مرتضائی1 ، مرتضی دوستی 2، سید محمد حسین رضوی3 ، سعید تابش4 |
1- دکتری، دانشکد تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران 2- دانشیار، دانشکد تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران ، dosti@umz.ac.ir 3- استاد، دانشکد تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران 4- استادیار، دانشکد تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران |
|
چکیده: (1934 مشاهده) |
هدف از این پژوهش واکاوی کیفی عوامل مؤثر بر توسعۀ برند شخصی مربیان ورزشی کشور با بهرهگیری از رویکرد نظریة دادهبنیاد است. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی، و روش گردآوری دادهها در آن بهصورت کتابخانهای-میدانی بود. این پژوهش از نوع پژوهشهای کیفی بود و با روش نظریة دادهبنیاد انجام گرفت. نمونهگیری با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند در مرحلة اول و گلولهبرفی در مرحلة دوم انجام گرفت و تا رسیدن به اشباع نظری دنبال شد که در مجموع 18 نفر در مصاحبه شرکت کردند. برای گردآوری دادهها از مصاحبة نیمهساختاریافته استفاده شد.
براساس یافتهها پس از کدگذاری، در مجموع 93 مفهوم، 25 مقوله و 6 بعد بهدست آمد که نشان داد «شخصیت»، «رویکرد رفتاری مربی»، «سبک زندگی خارج از میدان ورزش»، «ترویج»، «تخصص، عملکرد و مهارت مربی» و «عوامل محیطی» مهمترین عوامل مؤثر بر توسعۀ برند شخصی مربیان ورزشی کشور هستند. مربیان و مدیران کشور میتوانند با تکیه بر این عوامل بستر لازم برای توسعۀ برند شخصی مربیان ورزشی کشور را فراهم آورند و به افزایش درآمد و اعتبار آنان کمک کنند. |
|
واژههای کلیدی: برند شخصی، تخصص، شخصیت، مربیان ورزشی. |
|
متن کامل [PDF 430 kb]
(1419 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي
|
|
|
|
|
ارسال پیام به نویسنده مسئول |
|