[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 10، شماره 37 - ( تابستان 1401 ) ::
جلد 10 شماره 37 صفحات 164-149 برگشت به فهرست نسخه ها
مطالعه ارزش ویژه برند تیم ملی والیبال ایران و ارائه مدل
رضا کاظمی حاجی1 ، امیرحسین منظمی 2، میثم رحیمی زاده3
1- دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه مدیریت ورزشی دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، تهران، ایران،
2- دانشیار گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه شهید رجایی، تهران، ایران ، Amirhosein.monazami@gmail.com
3- استادیار گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه شهید رجایی، تهران، ایران
چکیده:   (1244 مشاهده)
هدف از تحقیق حاضر مطالعه ارزش ویژه برند تیم ملی والیبال ایران و ارائه مدل می­باشد. روش تحقیق توصیفی و از نوع تحقیقات همبستگی بوده است. جامعه آماری تحقیق شامل اعضای باشگاه هواداران تیم ملی است که مسابقات تیم در لیگ جهانی والیبال مشاهده کردند. نمونه آماری روش نمونه ­گيري تصادفي ساده و بر اساس جدول مورگان 384 نفر تعیین گردید. برای جمع آوری داده­ها پرسشنامه‌ي تلفیق شده ارزش ویژه برند مشتمل بر پرسشنامه ­های آکر (2009)؛ پرهیزگار و ابراهیمی عابد (1391) و گلادن و فانک (2002) با مقیاس پنج ارزشی لیکرت مورد استفاده قرار گرفت. براي آزمون طبیعی بودن داده­های تحقیق از آزمون کولموگراف- اسميرنوف و آزمون­های فرضيه­هاي تحقيق از آزمون همبستگی در سطح معناداري 05/0P≤ و برای جهت آزمون الگوی تحقیق از روش آماری مدل­یابی(PLS-SEM) با استفاده از تحليل مسير استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده­ها نشان داد که بین ارزش ویژه برند و مؤلفه­های آن با آگاهی از برند، کیفیت ادراک شده، وفاداری و تداعی برند رابطه معناداری وجود دارد. بدین معنی که با افزایش آگاهی از برند، کیفیت ادراک شده، وفاداری و تداعی برند، ارزش ویژه برند تیم ملی والیبال افزایش می یابد. همچنین مدل ارزش ویژه برند و مؤلفه های آن از برازش کافی برخوردار است. در نهایت میتوان دریافت افزايش سطح آگاهي و تداعي مشتري از برند، از طریق تبليغات گسترده به وسیله حمايت از تيم­ها و رويدادهاي ورزشي براي معرفي برند یک تیم، سبب ماندگاری در ذهن مشتریان محصولات ورزشی و کاهش تغییر برند در آینده خواهد شد.
واژه‌های کلیدی: آگاهی از برند، کیفیت ادراک شده، وفاداری، تداعی برند
متن کامل [PDF 379 kb]   (494 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Kazemi haji R, Monazami A, Rahimi Zadeh M. Study the Brand Equity of the Iranian National Volleyball Team and Designing a Model. 3 2022; 10 (37) :149-164
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1915-fa.html

کاظمی حاجی رضا، منظمی امیرحسین، رحیمی زاده میثم. مطالعه ارزش ویژه برند تیم ملی والیبال ایران و ارائه مدل. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1401; 10 (37) :149-164

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1915-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 10، شماره 37 - ( تابستان 1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4645