:: دوره 7، شماره 27 - ( زمستان 1398 ) ::
جلد 7 شماره 27 صفحات 46-33 برگشت به فهرست نسخه ها
مدل ارتقاء جایگاه استراتژیک برند باشگاه سپاهان ازطریق روشMAXQ DA
محمد میرزایی1 ، رسول نظری 2، سعید تابش3
1- دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان)
2- دانشیار،دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) ، nazarirasool@yahoo.com
3- استادیار، دانشگاه مازندران
چکیده:   (2586 مشاهده)
 هدف پژوهش حاضر،ارائه یک مدل کاربردی درباره ارتقاء جایگاه استراتژیک برند باشگاه سپاهان ازطریق روشMAXQDA  است که از طریق طرح نظریه داده بنیاد صورت گرفت. شرکت کنندگان شامل 14نفر از متخصصین بازاریابی و اساتید دانشگاه در مدیریت ورزشی و مدیران حال حاضر و سابق باشگاه سپاهان که به صورت تركيبي از روش نمونه گيري نظري وگلوله برفي جهت مصاحبه عمیق نیمه ساختارمند انتخاب و مصاحبه ها تا زمان رسیدن به اشباع نظری ادامه پیدا کرد. تجزیه و تحلیل داده ها از کدگذاری باز، محوری و انتخابی توسط نرم افزار11 MAXQDA استفاده گردید.این نرم افزارجهت تجزیه وتحلیل داده های کیفی در تحقیقات کیفی استفاده می شود.نتایج نشان می دهدکه تعداد 481 کد مفهومی با تعداد127مولفه درقالب ابعاد6 گانه شامل: عوامل علی (3)، عوامل زمینه ای (2)، مقوله محوری (5)، راهبردها (6)، شرایط مداخله گر (2)، پیامدها (3) استخراج گردید. یکپارچه سازی مقوله ها بر مبنای روابط موجود بین آنها حول محور ارتقاء جایگاه استراتژیک برند باشگاه سپاهان، شکل دهنده مدل پارادایمی است که الگوی افزایش ارزش ویژه برند را منجر  می شود. راهبردهایی نظیر نهادینه سازی مدیریت استراتژیک باشگاه سپاهان، برنامه های استراتژیک مجتمع فولاد و وزارت صنایع به عنوان اسناد بالادستی، جذب منابع مالی، پیامدهایی همچون درآمد پایدار و ایجاد ارزش ویژه برند باشگاه سپاهان را در پی دارد.

 
واژه‌های کلیدی: برندسازی، جایگاه استراتژیک، سپاهان، نظریه داده بنیاد، 11 MAXQDA
متن کامل [PDF 557 kb]   (1096 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 7، شماره 27 - ( زمستان 1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها