[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 8، شماره 30 - ( پاییز 1399 ) ::
جلد 8 شماره 30 صفحات 172-159 برگشت به فهرست نسخه ها
مدل‌سازی ساختاری تفسیری عوامل مؤثر بر هویت برند ورزش هندبال در ایران
مریم بلالی1 ، سید مرتضی عظیم زاده 2، محمد کشتی دار3 ، برندا پیتز4
1- دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، گروه رفتار حرکتی و مدیریت ورزشی، دانشکدۀ علوم ورزشی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران
2- استادیار مدیریت ورزشی، گروه رفتار حرکتی و مدیریت ورزشی، دانشکدۀ علوم ورزشی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران ، mortezaazimzade@um.ac.ir
3- دانشیار مدیریت ورزشی، گروه رفتار حرکتی و مدیریت ورزشی، دانشکدۀ علوم ورزشی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران
4- استاد مدیریت ورزشی، دانشگاه ایالتی جورجیا، آمریکا
چکیده:   (2042 مشاهده)
 پژوهش حاضر با هدف مدل‌سازی ساختاری تفسیری عوامل مؤثر بر هویت برند ورزش هندبال در ایران انجام گرفت. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی از نوع توصیفی-تحلیلی بود که به‌صورت میدانی انجام گرفت. جامعۀ آماری شامل خبرگان حوزه‌های مدیریت برند و مدیریت ورزشی بود. به‌منظور نمونه‌گیری، از بین جامعۀ آماری خبرگان، تعداد 25 خبره به روش نمونه‌گیری هدفمند به‌عنوان نمونۀ آماری انتخاب شدند. داده‌های لازم از طریق پرسشنامۀ محقق‌ساخت و به‌صورت آنلاین کسب شد. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه از طریق خبرگان کسب شد. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌های مرتبط با مدل ساختاری تفسیری، از نرم‌افزار متلب استفاده شد. نتایج یافته‌ها نشان داد که براساس تجزیه‌وتحلیل قدرت نفوذ و میزان وابستگی (نمودار MICMAC)، غالب شاخص‌ها در منطقۀ خودمختار قرار دارند. نتایج سطح‌بندی عوامل در هشت سطح نشان داد که عوامل کلان محیطی اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بیشترین قدرت نفوذ و شاخص‌های عملکرد، ارتباطات و عوامل قابل کنترل بیشترین ضریب وابستگی را دارد. همچنین، مدل نهایی نشان داد هویت برند ورزش هندبال در ایران وابستگی زیادی به عوامل کلان سیاسی و اقتصادی دارد.
واژه‌های کلیدی: مدل‌سازی ساختاری تفسیری، نرم‌افزار متلب، هویت، هویت برند، هندبال.
متن کامل [PDF 459 kb]   (725 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

balali M, Azimzadeh M, Kashtidar M, Pitts B. Developing Structural Interpretive Model of Factors Affecting Brand Identity of Handball in Iran. 3 2020; 8 (30) :159-172
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1410-fa.html

بلالی مریم، عظیم زاده سید مرتضی، کشتی دار محمد، پیتز برندا. مدل‌سازی ساختاری تفسیری عوامل مؤثر بر هویت برند ورزش هندبال در ایران. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1399; 8 (30) :159-172

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1410-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 8، شماره 30 - ( پاییز 1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4645