[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 9، شماره 34 - ( پاییز 1400 ) ::
جلد 9 شماره 34 صفحات 119-101 برگشت به فهرست نسخه ها
الگوی کیفی چارچوب آموزش و توسعة مربيگري ورزشی
فرزاد کوهیان افضلی 1، علیرضا الهی2 ، حسین اکبری یزدی3
1- دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران ، farzadkoohian@yahoo.com
2- دانشیار مدیریت ورزشی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
3- استادیار مدیریت ورزشی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
چکیده:   (1529 مشاهده)
آموزش و توسعه مربیگری ورزشی فرایندی پیچیده و پویاست. هدف از این پژوهش توسعه الگوی کیفی چارچوب‌ آموزش و توسعه مربيگري ورزشی بود. به این منظور، از رویکرد نظریه داده‌ بنیاد نوخاسته (پدیدارشونده) استفاده شد تا بررسی شود که چه جنبه‌ها و عواملی در آموزش و توسعه مربیگری ورزشی مهم هستند و اینکه آموزش، ارزیابی و توسعه مربیگری ورزشی چگونه باید باشد؟ مقوله‌های مربوط به آموزش و توسعه مربیگری ورزشی در قالب یک پژوهش کیفی استخراج شد. جمع‌ آوری داده‌ از طریق انجام مصاحبه‌های نیمه‌ساختار یافته و عمیق با خبرگان باسابقه و فعال در آموزش مربیان (18 مصاحبه ‌شوندة خبره) انجام شد که با روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شدند. متن مصاحبه‌ها خوانده شد و پس ‌از آن کد گذاری روی متن‌ها انجام شد. ترکیب مقوله‌های اصلی منجر به توسعه الگویی شامل جنبه‌های مهمی از آموزش و توسعه مربيگري ورزشی شد. مهم‌ترین عناصر این الگو شامل: جذب و پذیرش؛ مدیریت آموزش؛ فرایند توسعه و ارتقاء مربیان؛ آموزش مستمر و بلندمدت؛ بازخورد مستمر؛ تربیت مربی پیشرفته؛ و همچنین بازدارنده‌ها بود. این الگو می‌تواند برای آموزش و توسعه مربيگري ورزشی استفاده شود و نقشة راهی برای پژوهشی‌های آینده در حوزه مربیگری ورزشی فراهم کند.
واژه‌های کلیدی: آموزش بلندمدت، برنامه آموزشی، تربیت مربی ورزشی، مدیریت ورزش، ‌ منابع انسانی در ورزش.
متن کامل [PDF 422 kb]   (942 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Kouhian Afzali F, Elahi A, Akbari Yazdi H. A Qualitative Model for Sports Coach Education and Development Framework. 3 2021; 9 (34) :101-119
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1650-fa.html

کوهیان افضلی فرزاد، الهی علیرضا، اکبری یزدی حسین. الگوی کیفی چارچوب آموزش و توسعة مربيگري ورزشی. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1400; 9 (34) :101-119

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1650-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 9، شماره 34 - ( پاییز 1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.08 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4645